Müzik eğitiminde toplam kalite yönetiminin müzik öğretmenlerinin görüşleri açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda gelişen teknoloji, uluslararası rekabet ve yönetim anlayışı kurumları mükemmeli aramaya yönelmiştir. Yaşanılan bu rekabet ortamında çalışma yaşamının beklentilerini karşılayabilecek bireylerin yetiştirilmesi için eğitim konusu bütün dünyada giderek daha fazla önem kazanmaktadır.Eğitim kurumlarının sürekli gelişimi için, müzik eğitiminde Toplam Kalite Anlayışını sahiplenmeleri gerektiği ortaya çıkmıştır. Bunun başarılması için tüm dünyadaki değişim ve gelişmeler takip edilmelidir. Müzik eğitimi de bu gelişmelere paralel olarak bir takım değişimlere ihtiyaç duymaktadır. Bu bağlamda eğitim kurumlarında müzik eğitimi sorgulanmakta ve toplam kalite yönetimi kültürüne uygun bir müzik eğitimi oluşturmaktadır.Bu çalışmada Toplam Kalite Yönetimi anlayışının müzik eğitiminde, müzik öğretmenleri tarafından uygulanabilirliği ölçülmeye çalışılmıştır. Nicel bir yaklaşımla Tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmada araştırma gurubunu Sakarya'da görev yapmakta olan n=94 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Türk (2008) tarafından geliştirilen ve geçerlik güvenirlik çalışması yapılmış ve TKY için 14 alt boyutu belirlenmiş olan `Çalışan Memnuniyet` Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde; öncelikle tüm bağımsız değişkenler için, tanımlayıcı istatistikler olan frekans (N), yüzde (%), ortalama (X), standart sapma (SS) değerleri ortaya konmuştur. Daha sonra demografik değişkenler ve ölçeğin alt boyutları arasındaki farklılığı test etmek için dağılımların normal olmaması sebebiyle Mann Whitney U ve Kruskal Wallistestleri kullanılmıştır. Müzik Öğretmenlerinin maddelere verdikleri cevapların normallik dağılımına sahip olup olmadığını test etmek amacıyla Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk testleri uygulanmış, çarpıklık basıklık değerlerine bakılmış ve değerlerin normal dağılıma uygun olmadığı görülmüştür. Yapılan analizler sonucunda;1.Cinsiyet, yaş, eğitim durumu, mesleki konum ve çalışma süresi değişkenlerinin TKY alt boyutları ile ilişkisi incelendiğinde aşağıda belirtilen maddeler dışında anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. a) Yaş değişkeni ve `Topluma Etki` alt boyutunda gruplar arası anlamlı bir faklılığa rastlanmıştır (p<.05).b) Katılımcıların Eğitim Durumu ve `Kararlara Katılım` alt boyutunda gruplar arası anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır (p<.05).c) Katılımcıların Eğitim Durumu ve `Sosyal Etkileşim` alt boyutunda gruplar arası anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır (p<.05).2.Çalışma sonucunda TKY boyutlarının tümüne yakını, ölçeğin puanlamasında orta nokta olan 3 seviyesinin üstündedir. Tüm boyutlar arasında `çalışma ortamı` boyutu 3.92 ile en yüksek değeri alırken `tanıma taltif` boyutu 3.03 ile en düşük değerde kalmıştır.3.Müzik öğretmenlerinin görüşlerine göre elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde Toplam Kalite Yönetimi anlayışının uygulanması için sağlıklı koşulların oluştuğu, bu konuda müzik öğretmenlerinin farklı görüşlerinin değerlendirilebileceği görülmektedir.Anahtar Kelimeler:Kalite, Toplam Kalite Yönetimi, Müzik Öğretmenliği, Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi. In recent years, developing technology, international competitiveness and management approach has been directed towards seeking excellence. In this competitive environment, the issue of education is becoming more and more important all over the world in order to raise individuals who can meet the expectations of working life.It has emerged that for the continuous development of educational institutions, they should adopt the Total Quality Concept in music education. In order to achieve this, changes and developments all over the world must be followed. Music education also needs some changes in parallel with these developments. In this context, music education is questioned in educational institutions and constitutes a music education in accordance with total quality management culture.In this study, the applicability of Total Quality Management in music education by music teachers was tried to be measured. In this study, which uses the screening model with a quantitative approach, the research group consists of n = 94 music teachers working in Sakarya. As a data collection tool, `Employee Satisfaction` Scale, which was developed by Türk (2008) and validity and reliability study was conducted and 14 sub-dimensions were determined for TQM was used.In the analysis of data; First of all, descriptive statistics such as frequency (N), percentage (%), average (X) and standard deviation (SD) values were determined for all independent variables. Afterwards, Mann Whitney U and Kruskal Wallis tests were used to test the differences between demographic variables and the sub-dimensions of the scale, since the distributions were not normal. Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk tests were applied to test whether the responses of the music teachers to the items had a distribution of normality, skewness and kurtosis values were examined and the values were not suitable for the normal distribution.As a result of the analysis;1. When the relationship between gender, age, education, occupational status and working time variables with TQM sub-dimensions was examined, it was found that there was no significant difference except for the items mentioned below.a) A significant difference was found between the groups in the age variable and Etki Impact on Society `sub-dimension (p <.05).b) A significant difference was found between the groups in the educational status of the participants and the Katılım Participation in the decisions `sub-dimension (p <.05).c) A significant difference was found between the groups in the educational status of the participants and the `Social Interaction` sub-dimension (p <.05).2. At the end of the study, almost all of the TQM dimensions are above the 3-point, which is the middle point in the scoring of the scale. Among all dimensions, the `working environment` dimension had the highest value with 3.92, while the `recognition taltif` dimension had the lowest value with 3.03.3. When the results obtained according to the opinions of the music teachers are evaluated, it is seen that there are healthy conditions for the implementation of Total Quality Management and that different opinions of music teachers can be evaluated on this subject.Keywords:Quality, Total Quality Management, Music Education, Total Quality Management in Education.
Collections