Ortaokul öğrenme güçlüğü tanılı kaynaştırma öğrencilerine yönelik hazırlanan fen deneyleri kılavuzunun değerlendirilmesi: `Fiziksel olaylar` örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, tartışma yöntemi ve zenginleştirilmiş çalışma yaprağı temelinde fiziksel olaylar ile ilgili ortaokul öğrenme güçlüğü tanılı kaynaştırma öğrencilerine yönelik fen deneyleri kılavuzu hazırlamak, uygulamak ve bu kılavuzun öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerine olan etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini 12 öğrenme güçlüğü tanılı kaynaştırma öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma özel durum yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmada veri toplamak amacı ile açık uçlu sorulardan oluşan kavram testi, öğrenci görüşmeleri ve çizim testi kullanılmıştır. Kılavuzun ve veri toplama araçlarının uygulanma süreci (pilot ve asıl uygulama) haftada 2 gün olmak üzere 3 haftada tamamlanmıştır. Kavram testi, görüşme ve çizimlerin analizinde Marek (1986)'in kategorilendirmesi kullanılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, öğrencilerin günlük hayatta sıklıkla karşılaştıkları fiziksel öğrenme alanından esneklik, iletkenlik, sürtünme gibi kavramların tanımı sorulduğunda tanımlama konusunda sıkıntı yaşadıkları, örneklerini verme konusunda ise sorun yaşamadıkları görülmektedir. Öğrenme güçlüğü tanılı öğrencilere farklı yöntem ve teknikler kullanılarak hazırlanan materyallerin onların kavrama, algılama, görselleştirme ve hatırlamalarında etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Öğrenme güçlüğü tanılı öğrencilerin düşüncelerini yazıyla ifade etmekten ziyade çizimlerle ifade etmede daha başarılı oldukları sonucuna varılmıştır. Öğrenme güçlüğü tanısı bulunan öğrencilere yönelik olarak tasarlanan öğretim süreçlerinin ve deneylerin büyük kısmının çalışmaya katılan öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerine olumlu etki ettiği tespit edilmiştir. Bu bağlamda öğrenme güçlüğü tanılı öğrenciler için fen bilimleri dersi kapsamında hazırlanan bu materyale benzer materyallerin farklı öğrenme disiplinleri için de hazırlanmasının öğrencilerin öğrenmelerine katkı sağlayabilir. Öğrenme güçlüğü tanılı öğrencilerin kısa süreli belleklerindeki bilgilerin uzun süreli belleğe geçişi ve kalıcı olmasını sağlamak için tekrar ve kodlamalara ihtiyaç vardır. Bunu sağlayabilmek için farklı öğretim yöntem ve tekniklerinin bir arada kullanılması önerilir. The aim of this study is to prepare and implement `A Science Experiments Guidebook (including discussion method and enriched worksheet) for Secondary School Mainstreamed Students with Learning Disabilities` within the scope of `physical events` learning field and to investigate its effect on their conceptual understanding of students. The study group consisted of 12 mainstreaming students with learning disabilities. The study was carried out using the case study method. To collect data, conceptual understanding test, drawing test and interviews were used. The implementation process of the guidebook and data collection tools (pilot and actual application) were completed in 3 months, 2 days a week. In the analysis of concept tests, interviews and drawings, the categorization of Marek (1986) was used. As a result of the study, when asked about the definition of concepts such as flexibility, conductivity and friction from the physical learning area, which is frequently encountered by students in daily life, it is observed that students experience difficulties in identifying but they do not have problems about giving examples. It was concluded that the materials prepared by using different methods and techniques are effective in their understanding, perception, visualization and recall. It was found that these students were more successful in expressing their thoughts with drawings. It was determined that most of the teaching processes and experiments designed for students with learning disabilities had a positive effect on the conceptual understanding of the students. In this context, it can contribute to the students' learning of preparing materials similar to this material for different learning disciplines prepared within the scope of science course for students with learning disabilities. Repetition and coding is needed to ensure that the information in the short-term memory of the students with learning difficulties is transferred to long-term memory and permanent. In order to achieve this, it is recommended to use different teaching methods and techniques together.
Collections