V diyagramları ile yapılan öğretimin 6.sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisi: elektriğin iletimi ünitesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Birçok soyut kavram içeren fen bilimleri dersinde, laboratuvarlar konuları somutlaştırmaya yardımcı olmakta, öğrencilerin birebir yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlamaktadır. Ancak elektrik ünitesi ile ilgili laboratuvarda yürütülen çalışmalar incelendiğinde öğrencilerin, yaptıkları uygulamalarla dersteki teorik bilgileri arasında ilişki kurmakta zorlandıkları ve etkili öğrenmenin gerçekleşemediği görülmüştür. Farklı yöntem ve teknikler kullanılarak öğrencilerin daha kalıcı öğrenmelerinin sağlanması gerekmektedir. Laboratuvarlarda etkili bir öğrenme ortamı oluşturacak materyallerden biri de V diyagramlarıdır. Bu araştırmanın amacı, elektrik ünitesinin V diyagramları ile öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 bahar döneminde Trabzon ilinin Ortahisar ilçesinde bulunan bir ortaokulda öğrenim görmekte olan 33 (16 deney, 17 kontrol) 6. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Yarı deneysel yöntem kullanılarak yürütülen araştırmada uygulama yapılan sınıflardan biri deney diğeri kontrol grubu olarak rastgele seçilmiştir. Çalışmanın verileri `İki Aşamalı Kavramsal Anlama Testi`, `Çizim Testi` ve `Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu` ile toplanmıştır. Çalışma öncesinde tüm öğrencilere hazırlanan iki aşamalı kavramsal anlama testi ve çizim soruları uygulanmıştır. Laboratuvar etkinlikleri; kontrol grubunda kitaptaki ilgili bölümler, deney grubunda ise V diyagramları eşliğinde yapılmıştır. Tüm ders süreci deneyler eşliğinde işlenmiştir. Uygulamadan sonra gruplara iki aşamalı kavramsal anlama ve çizim testi tekrar uygulanmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin kavramsal anlamalarındaki değişim ve V diyagramları ile işlenen dersler hakkındaki görüşmelerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış mülakatlar yürütülmüştür. Çalışma sonucunda V diyagramları ile yapılan öğretim ile deney grubu öğrencilerinde kontrol grubu öğrencilerine göre çizim testinde anlamlı bir farklılık oluştuğu, iki aşamalı kavramsal anlama testinde ise anlamlı bir farklılık oluşmadığı görülmüştür. In the science course, which includes many abstract concepts, laboratories help to formulate the subjects and enable students to learn by experiencing one to one. However, when the studies carried out in the laboratory related to the electrical unit were examined, it was seen that the students had difficulty in establishing a relationship between their practices and theoretical knowledge in the course and the effective learning could not be realized. By using different methods and techniques, students should be provided with more permanent learning. One of the materials that will create an effective learning environment in laboratories is also V diagrams. The aim of this study is to investigate the effect of V diagrams of electric unit on the conceptual understanding of the 6th grade students. The sample of the study consists of 33 (16 experiments, 17 control) 6th grade students studying in a secondary school in Ortahisar district of Trabzon province in the spring term of 2018-2019. In the research carried out by using semi experimental method, the classes were selected randomly as one for experimental group and the other for control group. The data of the study was collected with two- stage conceptual comprehension test, drawing test and semi structured interview form. Conceptual comprehension test and drawing questions were prepared for all the students were applied before the study. Laboratory activities; in the control group, the related sections in the book and in the experimental group were made with V diagrams. The whole course process was conducted with experiments. After the application two- stage conceptual comprehension test and drawing test were applied to the groups again. In addition, semi structured interviews were conducted to determine the two- stage conceptual comprehension of the experimental group students and the discussions about the lessons taught with V diagrams. At the end of the study it was seen that there was a significant difference in the drawing test according to the control group students and no significant difference was found in the two stages conceptual comprehension test
Collections