Teknoloji entegrasyonuna yönelik düzenlenen hizmetiçi eğitimlerin etkililiği konusunda öğretmen ve akademisyenlerin önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknoloji hızlı bir şekilde değişmekte ve gelişmektedir. Bu teknolojik gelişmeler her alanı etkilediği gibi eğitimi de etkilemektedir. Okullarda öğrenme-öğretme sürecini daha verimli hale getirmek için sınıflar teknolojik aletlerle donatılmaktadır. Sınıflarda teknolojiyi etkin kullanmak için öğretmenlerin gerekli eğitimleri alması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı; teknoloji entegrasyonuna yönelik düzenlenen hizmetiçi eğitimlerin etkililiğini sağlamaya yönelik önerileri, öğretmenler ve akademisyenlerin bakış açısı ile belirlemektir. Bu araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmaya farklı illerde görev yapan 409 öğretmen ve eğitim fakültelerinde görev yapan, teknoloji entegrasyonu konusunda çalışan 48 akademisyen katılmıştır. Araştırma grubunun seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan anketler kullanılmıştır. Öğretmenlere kapalı uçlu anket soruları, akademisyenlere ise açık uçlu anket soruları çevrimiçi ortamda uygulanmıştır. Nicel veriler MS Excel ortamına aktarılmış ve anket maddelerinin frekans ve yüzdelik değerleri hesaplanmıştır. Nitel veriler ise, MS Excel ortamına aktarılarak içerik analizi ile çözümlenmiştir. Elde edilen veriler `yer ve zaman`, `yöntem ve uygulayıcılar`, `katılımcı özellikleri`, `içerik`, `uygulamaya katkısı` ve `değerlendirme` olmak üzere altı başlık altında yorumlanmıştır. Bu bağlamda öğretmenlerden ve akademisyenlerden elde edilen bulgulardan yola çıkılarak teknoloji entegrasyonuna yönelik düzenlenen hizmetiçi eğitimlerin etkililiğine yönelik öneriler verilmiştir. Technology is rapidly changing and developing. These technological developments affect education as well as every field. Classrooms are equipped with technological tools to make the learning-teaching process more efficient in schools. In order to use technology effectively in classrooms, teachers should receive necessary training. The aim of this study is to determine the suggestions for the effectiveness of in-service training for technology integration from the perspective of teachers and academicians. In this research, the mixed method was used in which quantitative and qualitative research methods are used together. The study included 409 teachers working in different cities and 48 academicians working in the faculties of education and working on technology integration. In the selection of the research group, the maximum diversity sampling which is one of the purposeful sampling methods was used. The questionnaires prepared by the researcher was used as data collection tool. Closed-ended questionnaire questions were applied to teachers and open-ended questionnaire questions were applied to academicians online. Quantitative data were transferred to MS Excel and frequency and percentage values of the survey items were calculated. Qualitative data were transferred to MS Excel and analyzed by content analysis. The data were interpreted under six headings as ''place and time'', ''methods and implementers'', ''participant characteristics'', ''content'', ''contribution to practice'' and ''evaluation''. In this context, some suggestions were given for effectiveness of in-service training for technology integration based on the findings obtained from teachers and academicians.
Collections