Beden eğitimi öğretmen adaylarının sosyal görünüş kaygısı ve sosyal bağlılık düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmen adaylarının sosyal görünüş kaygısı ve sosyal bağlılık düzeylerinin incelenip bazı değişkenlere göre belirlenmesidir. Betimsel araştırma modelindeki araştırmanın çalışma grubunu; 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılında Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, Gümüşhane Üniversitesi, Giresun Üniversitesi, Ordu Üniversitesi, Trabzon Üniversitesi'ndeki toplam 841 (327 kadın ve 514 erkek) Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümü öğrencilerinden oluşturmuştur. Araştırmada, veri toplama aracı olarak 'Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği (Doğan, 2010)' ve 'Sosyal Bağlılık Ölçeği (Duru, 2007)' kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde betimsel istatistikler (frekans, aritmetik ortalama, standart sapma); t-testi, ANOVA ve korelasyon testleri kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda beden eğitimi öğretmen adaylarının sosyal görünüş kaygıları düşük seviyede iken sosyal bağlılıkları yüksek olduğu bulunmuştur. Çalışma kapsamındaki beden eğitimi öğretmen adaylarının sosyal görünüş kaygılarının cinsiyete değişkenine göre anlamlı bir farklılık görülmemektedir. Sosyal bağlılık düzeyleri erkek katılımcıların kadın katılımcılara göre daha yüksektir. Beden eğitimi öğretmen adaylarının sosyal bağlılıklarının doğum yerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülmektedir. Sosyal görünüş kaygılarının doğum yeri il ve ilçe olarak belirten katılımcıların doğum yeri köy olarak belirten katılımcılara göre daha düşüktür. Algılanan akademik başarı düzeyi öğrencilerin sosyal bağlılıklarını farklılaştırmamaktadır. Öğrencilerin akademik başarı düzeyi düştükçe sosyal görünüş kaygıları yükselmektedir. Baba eğitim düzeyine göre öğrencilerin sosyal bağlılık ve sosyal görünüş kaygıları değişmemektedir. Anne eğitim düzeyine göre öğrencilerin sosyal bağlılıkları değişmemektedir. Anne eğitim düzeyi ilkokul olan beden eğitimi öğretmen adaylarının sosyal görünüş kaygıları daha yüksektir. Beden eğitimi öğretmen adaylarının algılanan aile gelir düzeyine göre sosyal bağlılıkları değişmemektedir. Aile geliri yüksek olan öğrencilerin sosyal görünüş kaygıları daha yüksek bulunmuştur. Beden eğitimi öğretmen adaylarının sosyal bağlılık düzeyleri arttıkça sosyal görünüş kaygılarının azaldığı görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Öğretmeni, Sosyal Görünüş Kaygısı, Sosyal Bağlılık The purpose of this study is to investigate the social appearance anxiety and social connectedness levels of physical education teacher candidates and to determine them based on some variables. The study group of the descriptive research model included a total of 841 (327 women and 514 men), Physical Education and Sports Teacher Education from Erzincan Binali Yıldırım University, Gümüşhane University, Giresun University, Ordu University and Trabzon University in the 2018-2019 academic year. Social Appearance Anxiety Scale (Doğan,2010) and Social Connectedness Scale (Duru, 2007)' were used as a data collection tool. In the data analysis process, descriptive statistics (frequency, arithmetic mean, standard deviation); t-test, ANOVA, correlation tests were used.The study revealed that social appearance anxiety levels of physical education teacher candidates were low while social connectedness levels were high. Based on the findings obtained through the study, there was not any significant difference between the social appearance anxiety levels of physical education teacher candidates and their gender. Social connectedness levels of male participants were higher than female participants. The study showed that physical education teacher candidates' social connectedness did not differ significantly according to the place of birth. Social appearance anxiety levels of the participants specifying the place of birth as province and district were lower than the ones indicating the village as a place of birth. Perceived academic achievement level did not differentiate students' social connectedness. While the students' academic achievement level decreased, social appearance anxiety increased. Social connectedness and social appearance anxiety levels of the students did not change according to father's education level and also social connectedness and social appearance anxiety levels of the students did not change according to mother's education level. Social appearance anxiety levels of physical education teacher candidates were higher if their mothers' education levels were primary school. Social connectedness of physical education teacher candidates did not vary according to their family income. The study revealed that Social appearance anxiety levels of students with high income were higher. It is seen that as the level of social connectedness of candidates increases social appearance anxiety decreases.Keywords: Physical Education Teacher, Social Apearance Anxiety, Social Connectedness
Collections