Beden eğitimi öğretmeni adaylarının serbest zaman aktivitelerine katılımını kolaylaştıran ve engelleyen faktörlerin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; beden eğitimi öğretmeni adaylarının serbest zaman aktivitelerine katılımını kolaylaştıran ve engelleyen faktörleri farklı değişkenler açısından incelemek ve değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya çıkartmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu devlete bağlı beş farklı üniversitede öğrenim gören 230 kadın ve 400 erkek olmak üzere toplam 630 beden eğitimi öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 'Serbest Zaman Kolaylaştırıcıları Ölçeği' ve 'Boş Zaman Engelleri Ölçeği-18' kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde istatistiki yöntem olarak; betimsel istatistikler (frekans, aritmetik ortalama, standart sapma); t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Pearson Correlation testleri kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın ortaya çıkardığı bulgular doğrultusunda, katılımcıların serbest zaman kolaylaştırıcı ve engel algıları orta seviyededir. Cinsiyet, aktif olarak spor yapma, serbest zamanı değerlendirme biçimi ve gelir durumu değişkenine göre anlamlı farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Beden eğitimi öğretmen adaylarının serbest zaman kolaylaştırıcı ve engel algıları sınıf değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı; yaş değişkenine göre ise pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Öte yandan beden eğitimi öğretmeni adaylarının serbest zaman kolaylaştırıcı ve engel algısı arasında pozitif yönde ve orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur. The purpose of this study was to analyze perceived levels of leisure time facilitating and leisure constraint of pre-service physical education teachers according to some demographic variables and to determine the relationship between leisure time facilitating and leisure time constraint. A sample of 630 (230 female, 400 male) pre-service physical education teachers from different five universities provided responses. Facilitating of Leisure Scale and Leisure Constraints Questionnaire were used to collect data. Descriptive statistical methods, t-test, ANOVA, correlation analysis were used in the data analysis. The results of analysis indicated that leisure time facilitating and leisure time constraints of the pre-service physical education teachers were the middle level. There were significant differences between leisure time facilitating and leisure constraints of pre-service physical education teachers and their year of study; according to age, positive correlations and the middle level. No significant differences were found in terms of gender, doing sport, income status and leisure time evaluation. From other perspective, results of the study showed positive correlations and the middle level between leisure time facilitating and leisure time constraints of pre-service physical education teachers.
Collections