Fen bilimleri öğretmen adaylarının iletişim becerisi ile ilgili mesleki bilgilerinin ve bu beceriyi kullanma durumlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaşam becerileri (analitik düşünme, yaratıcı düşünme, karar verme, iletişim, girişimcilik ve takım çalışması) 2013 yılı itibariyle fen bilimleri dersi öğretim programına dâhil olmuştur. Bu sayede fen bilimleri öğretmenlerinin feni öğretmelerinin yanında yaşam becerilerini de öğrencilerine kazandırmaları beklenmektedir. Yaşam becerilerinden biri olan iletişim becerisi ile doğru ve etkili bir iletişimin kurulması, iletişim çatışmalarının azaltılması ve yok edilmesi amaçlanmaktadır. İletişim becerileri konuşma, yazma, okuma, dinleme ve düşünme ile ilgilidir. Fen bilimleri öğretmen adaylarının iletişim becerisine sahip olmaları ve bu beceriyi derslerinde kullanabilmelerinin son derece önemli olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı fen bilimleri öğretmen adaylarının iletişim becerisi ile ilgili mesleki bilgilerinin ve bu beceriyi kullanabilme durumlarının belirlenmesidir. Yürütülen bu çalışma betimsel bir araştırma niteliğindedir. Çalışmanın örneklem grubunu 3. sınıfta öğrenim gören 143 fen bilimleri öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak iletişim becerisi tanıma testi ve yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan mülakatlardan yararlanılmıştır. İletişim becerisi tanıma testi ile genel durum ortaya koyulurken, mülakatlar ile daha derinlemesine bilgi elde edebilmek amaçlanmıştır. Mülakatlar 28 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışma kapsamında elde edilen nitel veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışma sonucunda fen bilimleri öğretmen adaylarının iletişim kavramını fen ile ilişkilendiremedikleri ve iletişimin özelliklerine yeterince hakim olmadıkları sonucuna varılmıştır. Ayrıca fen bilimleri öğretmen adaylarının iletişim becerisi ile ilgili mesleki bilgilerinin kısmen yeterli olduğu ve iletişim becerisini kısmen kullanabildikleri sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yaşam Becerileri, İletişim, Fen Bilimleri Öğretmen Adayı As of 2013, life skills (analytical thinking, creative thinking, decision making, communication, entrepreneurship and teamwork) were included in the science curriculum. Science teachers are expected to provide their students to gain life skills as well as science. Communication is one of the life skills. Communication skills are of great importance in establishing correct and effective communication, eliminating or reducing communication conflicts. Communication skills are about speaking, writing, reading, listening and thinking skills. It is very important that the pre-service teachers who will be the teachers of the future have the communication skills and use these skills in their lessons. The aim of this study is to determine the pre-service science teachers' professional knowledge about communication skills and their ability to use this skills. This study is a descriptive study. The sample group of the study consists of 143 pre-service science teachers who are studying in 3rd grade. In this study communication skills recognition test and semi-structured interviews were utilized as data collection tools. While the general situation was revealed with the communication skills recognition test, it was aimed with the interviews to obtain more in-depth information and to evaluate the development of communication skills. The interviews were conducted with 28 pre-service teachers. The data gathered from the study is subjected to content analysis. As a result of the study, it was concluded that pre-service science teachers were not able to relate the concept of communication with science and they did not know enough the characteristics of communication. In addition, it was concluded that the pre-service science teachers' professional knowledge about communication skills was partially sufficient and they could use the communication skills partially.Keywords: Life Skills, Communication, Pre-Service Science Teacher
Collections