Kano slalom eğitim kamplarında temel teknik öğretim sürecinin antrenör görüşleriyle incelenmesi: Durum çalışması örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı kano slalom eğitim kamplarında temel teknik öğretiminde geçen sürecin antrenör görüşleriyle incelenip belirlenmesidir. Araştırma iki farklı kapsamda ele alınmıştır. Birinci kapsam temel eğitim kamp alanları seçimi üzerine ikincisi ise temel teknik öğretim sürecinin nasıl olması gerektiği konusundadır. Bu çalışma nitel araştırma yöntemi modeliyle yapılmış ve durum çalışması yaklaşımı içerisindeki bütüncül tek durum deseni kullanılarak tasarlanmıştır. Çalışmada kano slalom branşının ülkemizde gelişimi ve ilerlemesine katkı sağlayabilecek bilgiler üretilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın grubu ölçüt örnekleme ile seçilen beş erkek ve iki kadın olmak üzere toplamda yedi kişi ile oluşturulmuştur. Katılımcı ölçütleri ise; kano slalom branşında milli takımda görev almış, kano slalom eğitim kamplarında antrenörlük yapmış, antrenörlük belgesine sahip ve aktif sporculuğu bırakmış kişiler olarak belirlenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak on dört soruluk demografik bilgi formu ve on sekiz sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Katılımcılarla birebir görüşmeler yapılmış veriler ses kayıt cihazına kaydedilmiştir. Kayıt altına alınan görüşmeler yazılı metne dönüştürülmüş Nvivo 12 Pro programına aktarılmıştır. Veri analizinde derinlemesine inceleme konusunda yardımcı olan içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel ve uygun görsel içeriklerle desteklenmiştir. Analizler sonucunda kamp alanı ve katılım konusunda; kano slalom branşının temel eğitim kamplarındaki amacına ilişkin bulgular, kano slalom branşının amacına ulaşabilmesi üzerindeki etkenlere ilişkin bulgular, Antrenörlerin katıldıkları kano slalom temel eğitim kampları hakkındaki düşüncelerine ilişkin bulgular, kano slalom temel eğitim kampları planlanırken dikkat edilmesi gerekenlere ilişkin bulgular, temel eğitim kamp alanlarının sahip olması gereken özelliklere ilişkin bulgular, temel eğitim kamplarının yıl içerisinde olması gereken süresi, sıklığı ve bölgelerine ilişkin bulgular, temel eğitim kamplarının kano slalom branşının gelişimi ve ilerlemesi üzerindeki etkisine ilişkin bulgular, temel eğitim kamplarında sporcuların bu branşa devamlılığı ve nedenlerine ilişkin bulgular, kano slalom branşına katılımı olumlu ve olumsuz etkileyen unsurlara ilişkin bulgular, kano slalom branşına katılımı sağlamak ve devamlılığı sürdürebilmek için gerekli olanlar unsurlara ilişkin bulgular, kano slalom temel eğitim kamplarında sporcu şikayetlerine ilişkin bulgular, kano slalom sporcusunun Türkiye şampiyonasına katılabilmesi için sahip olması gereken yeterliliklere ilişkin bulgular, kano slalom temel eğitim kamplarında gerekli olan araç gereç ve teknik malzemelerin sınıflandırılmasına ilişkin bulgular elde edilmiştir. Teknik öğretim süreci konusunda ise; kano slalom temel eğitiminde teknik öğretim sürecine ilişkin bulgular, temel eğitim sürecinde öğretilen teknikler ve öğretimine ilişkin bulgular, temel eğitim başlangıç yaşı ve ilerleyişi hakkındaki bulgular, akarsu özelliklerine ilişkin bulgular, temel tekniklerde uyulması gereken kurallara ilişkin bulgular, teknik anlatılırken sporcularda karşılaşılan durumlara ilişkin bulgular ve sporcunun bir teknikte başarılı sayılması için değerlendirme kriterlerine ilişkin bulgular elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, kamp alanı oluşturma ve katılımı arttırma konusuna ilişkin olarak branşı geliştirecek bilgiler ortaya çıkmıştır. Sporcuların kano slalom branşına kazandırılması ve yarışmalarda başarı artışı yakalayabilmek adına verimli bir temel eğitim süreci oluşturacağı düşünülen bilgiler elde edilmiştir. The aim of the study is to determine the basic technical teaching of process canoe slalom training camps through coach opinions. The research was conducted with the qualitative research method model and designed using a holistic single case design within the case study approach. In this study, it was tried to produce information that can contribute to the development and progress of canoe slalom branch in our country. The study group consisted of seven people, five men and two women selected by criterion sampling. As participant criteria; people who worked in the national team in the canoe slalom branch, worked as a trainer in canoe slalom training camps, have the certificate of coaching and left active sports were determined. In this study, a demographic information form consisting of fourteen questions and a semi-structured interview form consisting of eighteen questions were used as data collection tools. One-on-one interviews were conducted with the participants and the data were recorded on the voice recorder. Recorded interviews were converted to written text and transferred to Nvivo 12 Pro program. In the data analysis, content analysis method was used to help in depth analysis. The data obtained were supported with descriptive and appropriate visual contents. As a result of the analysis about the camp area and participation; canoe findings concerning the purpose of basic training camp slalom disciplines, findings on the effects that canoe slalom branch is able to achieve its purpose, findings related to ideas about basic canoe slalom training camps, findings on what needs attention while planning canoe slalom basic training camps, findings about the characteristics of the basic training camp areas, findings on the duration, frequency and regions of basic training camps during the year, findings on the impact of basic training camps on the development and progress of the canoe slalom branch, findings on the reasons and continuity of athletes to this branch in the basic training camps, findings related to the factors affecting the participation in the canoe slalom branch positively and negatively, findings related to the elements required to ensure participation in the canoe slalom branch and to maintain continuity, findings on athlete complaints in canoe slalom basic training camps, findings related to sufficiency that canoe slalom athlete need to have to participate in the Turkey Competitionship, findings related to the classification of equipment and technical materials required in canoe slalom basic training camps were obtained. Regarding the technical teaching process; findings related to technical teaching process in canoe slalom basic education, findings related to taught techniques in basic training process and teaching of these techniques, findings about age and progression of basic training, findings related to river characteristics, findings related to rules to be followed in basic techniques, findings related to situations encountered in athletes while explaining technique and findings on the evaluation criteria for the athlete to be considered successful in a technique were obtained. As a result of the research, information that will enhance the branch about creating the camp site and increasing participation was developed. In order to bring the athletes to the canoe slalom branch and gain success in the competitions, information which is thought to constitute an efficient basic training process was obtained.
Collections