Gitar eğitiminde deşifre becerilerinin geliştirilmesikonusunda uzman görüşlerinin alınması ve bu görüşlerin uygulanmasına yönelik bir deneme çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; gitar eğitiminde deşifre becerisinin geliştirilmesi sürecinde etkinolabilecek çalışma prensiplerinin/önerilerinin uzman görüşleri doğrultusunda belirlenmesive bu önerilerden en çok benimsenen önerinin etkililik düzeyinin müzik öğretmenliğiprogramında öğrenim görmekte olan 2. ve 3. sınıf gitar öğrencileri ile uygulanarakdenenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin toplanmasında çalışma grubunuTrabzon Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı MüzikÖğretmenliği Programında 2. ve 3. sınıf düzeyinde öğrenim gören ve bireysel çalgılarıgitar olan 11 öğrenci, nitel verilerin toplanmasında ise Konservatuvar ve MüzikÖğretmenliği programlarında gitar dersi veren 15 öğretim elemanı oluşturmaktadır.Araştırmada nicel ve nitel olarak, deneysel desen ve betimsel tarama modelikullanılmıştır. Uzman görüşleri doğrultusunda kapsam geçerliliği sağlanmış olan `GörüşAlma Formu` ile araştırmanın nitel verisi toplanmıştır. Çalışma grubunu oluşturan 11öğrenciyle yapılan kontrol grupsuz ön-test ve son-test modeline yönelik deneyseluygulama ve bu uygulamanın puanlaması ile toplanan veriler ise çalışmanın nicel verisinioluşturmaktadır.Çalışmada, gitar öğretim elemanlarından alınan görüş ve öneriler doğrultusundaaraştırma grubu öğrencilerinin gitar üzerinde deşifre çalma becerilerini geliştirmek için,araştırmacı tarafından 4 haftalık uygulama planı hazırlanarak uygulanmıştır. Uygulamasüresince öncelikle ön-test yapılmış, ardından 4 haftalık çalışma programı uygulanmış veson olarak son-test yapılarak uygulama sonlandırılmıştır. Uygulama sürecinde kayıt altınaalınan ön test ve son test performansları 5 alan uzmanı, araştırmacı tarafından oluşturulan`Deşifre Becerisi Puanlama Anahtarı` kullanılarak değerlendirilme yapılmıştır.Araştırmanın bulgularına göre yapılan değerlendirmeler sonucunda, uzman görüş veönerileri doğrultusunda uygulanıp denenen yöntem ve tekniklerin, deşifre becerilerigeliştirmede fayda sağladığını söylemek mümkündür. Yapılan uygulama, çalışmagrubundaki öğrencilerin deşifre çalma becerileri üzerinde kayda değer anlamlı bir farkoluşturmuştur. In this study; It is aimed to determine the working principles/suggestions that can beeffective in the process of deciphering skill in guitar education in line with expert opinions,and to test the effectiveness level of the most accepted suggestion by applying with the2nd and 3rd-grade guitar students studying in the music teaching program. In thecollection of the quantitative data of the research, 11 students who study at the 2nd and3rd grade level in Trabzon University Fatih Education Faculty Fine Arts EducationDepartment Music Teaching Program and who have a guitar for individual instruments,and guitar lessons in the Conservatory and Music Teaching programs in the collection ofqualitative data. constitutes teaching staff.In the research, experimental design and descriptive survey models were usedquantitatively and qualitatively. Qualitative data of the research was collected with the`Opinion Form`, which was validated in line with expert opinions. The quantitative data ofthe study consisted of the experimental application and the scoring of this application forthe pre-test and post-test model without a control group with 11 students forming thestudy group.In the study, a 4-week application plan was prepared and applied by the researcherto improve the students' playing skills on the guitar in line with the opinions andsuggestions received from the guitar instructors. During the application, a pretest wasperformed first, then a 4-week study program was applied, and finally, the application wasterminated with a post-test. The pre-test and post-test performances recorded in theapplication process were evaluated using the `Deciphering Skill Scoring Key` created bythe 5 experts and the researcher.As a result of the evaluations made according to the findings of the research, it ispossible to say that the methods and techniques applied and tried by the expert opinionsand suggestions are beneficial in developing deciphering skills. The application made asignificant difference in the deciphering skills of the students in the study group.
Collections