Etkinlik temelli öğretimin 7. sınıf öğrencilerinin dörtgenlerde alan konusundaki kavramsal ve işlemsel bilgilerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21. yüzyılda bilim ve teknolojideki hızlı ilerlemeler, bireyden beklenen beceri ve yeteneklerin değişmesini gerekli kılmıştır. Öğretim programlarında yapılan değişiklikler, çağın ihtiyaçlarını karşılayacak nitelikte ve yeterlilikte olmalıdır. Özellikle 2018 Matematik Dersi Öğretim Programı, salt bilgi sahibi olan bireylerden ziyade bilgiyi üreten, yapılandırarak içselleştiren ve bilgiyi farklı problem durumlarında çözüm getirecek şekilde kullanabilen bireyler yetiştirilmesini ön görmektedir. Bu durum matematiksel işlemlerin anlaşılmasının yanı sıra matematiksel işlemlerin altında yatan kavramsal yapının anlaşılması ile mümkündür. Matematiğin işlemsel boyutunun yanı sıra kavramsal boyutunun anlaşılmasında da sınıf içerisinde kullanılan öğretim yöntemleri önemli bir faktördür. Etkinlik temelli öğretim, öğrencinin bilgiyi yapılandırmasına fırsat tanıyan bir öğretim yöntemidir. İlgili literatür incelendiğinde alan ve alan ölçme kavramına dair öğrencilerin hatalı ve eksik öğrenmelerinin olduğu ve bu konuda çeşitli zorluklar yaşadıkları görülmektedir. Yapılan araştırmada alan ölçme konusunun etkinlik temelli öğretim yöntemi ile öğretilmesinin öğrencilerin kavramsal ve işlemsel bilgileri üzerindeki etkisinin belirlenmesi ile etkinlik temelli öğretime ilişkin öğrenci görüşlerinin neler olduğu araştırılmıştır. Çalışmada etkinlik temelli öğretim yönteminin dörtgenlerde alan konusuna ilişkin kavramsal ve işlemsel bilgi üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla ön test-son test uygulamalı yarı deneysel desen; öğrencilerin etkinlik temelli öğretime ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla betimleyici araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Çalışma, ortaokul 7. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda 29, kontrol grubunda ise 25 öğrenci ile çalışma yürütülmüştür. Veri toplama araçları olarak testler, gözlem notları, mülakatlar ve yazılı görüş formları kullanılmıştır. Testler 5 kavramsal, 5 işlemsel soru olmak üzere toplam 10 sorudan oluşmaktadır. Testlerin içeriği uzman görüşü alınarak hazırlanmıştır ve bulgular t-testi ile analiz edilmiştir. Gözlem notları, mülakatlar ve yazılı görüş formlarından elde edilen bulgular ise betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir.Ön test sonuçlarına göre deney ve kontrol grupları arasında istatistiksel olarak bir farklılık bulunmazken, çalışma sonunda uygulanan son test sonuçlarına göre deney grubu lehine kavramsal bilgi açısından anlamlı farklılık bulunmuştur. Diğer bir deyişle; etkinlik temelli öğretim, öğrencilerin işlemsel bilgileri üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmazken, kavramsal bilgileri açısından olumlu etki yaratacak bir öğretim yöntemidir. Öte yandan öğrenciler etkinlik temelli öğretim yöntemine karşı olumlu bir tutum içerisindedirler. Etkinlik temelli öğretim yönteminin süreci eğlenceli, verimli, akıcı ve kolaylaştırıcı bir etkisinin olduğu öğrenciler tarafından belirtilmiştir. Rapid advances in science and technology in the 21st century have necessitated change to the skills and abilities expected of an individual in the educational process. Accordingly, teaching curricula should be adjusted in order to meet the needs of the present time. In this respect, when the objectives of the 2018 Mathematics Course Curriculum are considered, their aim is to train individuals who can produce, constructand internalize information, rather than simply acquiring knowledge; and who can use this information to find solutions for various types of problem scenarios. This entails an understanding not only of the relevant mathematical operations, but also of their conceptual foundations. In this regard, the teaching methods used in the classroom must play a role in developing both the operational and the conceptual dimensions of mathematics. One such method that is viewed as a means to support students in constructing information is activity-based instruction.Studies in the existing literature indicate that students have difficulties in understanding the concept of area and its quantification. With this in mind, the current study was carried out to investigate the effect of an activity-based teaching sequence on students' conceptual and operational understanding regarding area measurement, as well as to reveal their views about the designed instructional process. The study adopted a quasi-experimental approach in which a pre-test and a post-test were used to determine the effect of the designed teachings equence on the targeted content. In addition, descriptivere search methods were used to determine students' views about activity based teaching. The participants in the study were middle school students in the 7th grade, with 29 students in the experimental group and 25 in the control group. The data were collected via achievement tests, observation notes, interviews and written opinion surveys. The tests consisted of 10 questions: 5 conceptual and 5 operational. The content of the tests was prepared in consultation with an expert, and the test results were analyzed using a t-test. The findings obtained from the observation notes, interviews and written opinion surveys were subjected to descriptive analysis. Whilethefindingsrevealednostatisticallysignificantdifferencebetweentheexperimentalandcontrolgroups on the pre-test results, a significant difference was found in terms of conceptual knowledge in favor of the experimental group according to the final test results applied at the end of the study. In other words, activity-based instruction may not make a significant difference in students' operational knowledge, but it had a positive effect on their conceptual knowledge. Moreover, the students exhibited a positive attitude towards the activity-based teaching method, as they reported experiencing it as fun, effective, fluent and facilitating.
Collections