Video destekli çevrimiçi öğrenme ortamlarında akademik performansa etki eden faktörler: İngilizce dersi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada çevrimiçi öğrenme ortamında verilen İngilizce dersinde akademik performansa etki eden faktörler Avrasya Üniversitesi örnekleminde incelenmiştir. Araştırmada çevrimiçi ortamda verilen İngilizce dersinde öğrencilerin öğrenme aktiviteleri ve demografik özellikleriyle akademik performansları arasındaki ilişkinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda üniversitede öğrenim gören önlisans ve lisans düzeyindeki 1571 öğrenciye ait veriler incelenmiştir. Bu veriler Moodle öğrenme yönetim sistemi üzerinden zorunlu olarak okutulan İngilizce-1 dersi kapsamında toplanmıştır. Amaç ve problem durumu göz önüne alındığında araştırmanın ilişkisel tarama modeli ile yürütülmesine karar verilmiştir. Öğrenme aktiviteleri olarak öğrencilerin göndermiş oldukları ödevler, öys üzerindeki toplam etkinlik sayıları ve çevrimiçi öğrenme ortamında kaldıkları sürelerin akademik performansla ilişkisi incelenmiştir. Demografik özellikler olarak da cinsiyet, fakülte, burs tipi, coğrafi bölge ve öğretim düzeyinin akademik performansla ilişkisi incelenmiştir. Verilerin analizinde, öğrenme yönetim sistemi üzerinden elde edilen verilerin araştırmanın amacına ve problem durumlarına uygun olarak analiz süreci yürütülmüştür ve betimleyici bir analiz sistemi kullanılarak frekans ve yüzde dağılımları ile birlikte veriler bulgular kısmında sunulmuştur. Araştırma sonucuna göre, öğrenme yönetim sistemi üzerindeki veriler kullanılarak öğrencilerin akademik performansları ile ilgili çalışmaların yapılabileceği ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamında göndermiş oldukları ödevler, gerçekleştirdikleri etkileşim sayıları ve sistemde geçirdikleri toplam sürenin akademik performanslarıyla ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca gönderilen ödev sayısı, sistem üzerindeki etkinlikleri ve sistemde kalma süreleri arttıkça öğrencilerin İngilizce-1 dersinden almış oldukları ortalama puanları da artmaktadır. Öğrencilerin cinsiyet, fakülte, burs tipi ve öğretim düzeyleriyle akademik performansları arasında bir ilişki bulunmasına rağmen nüfusa kayıtlı oldukları coğrafi bölgelerle akademik performansları arasında bir ilişkinin olmadığı ortaya çıkmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarına yönelik öneriler ise ayrı başlıklar halinde araştırma içeriğinde sunulmuştur. In this study, factors affecting academic performance in the English lesson which is given in the online learning environment were examined in the sample of Avrasya University. The purpose of the current study is to analyze the relationship between students'learning activities and demographic characteristics to the academic performances in English lessons which is given online. In this context, data of 1571 students who are studying at university at the associate degree and undergraduate level were examined. These data were collected within the context of the English-I lesson which is compulsorily taught through the Moodle. Taking into consideration of the purpose and problem status, the research was carried out with the relational screening model. Student's homeworks, the total number of activities on the Learning Management System and spent in online learning environment were examined. As demographic features, the relationship between gender, faculty, scholarship type, geographical region and education level with academic performance was examined. In the analysis of the data, the analysis process was carried out in accordance with the purpose of the research and the problem situations of the data obtained through the LMS. And the descriptive analysis was carried out data for frequency and percentage distributions are given in the findings. According to the results, it has been revealed that studies on students'academic performance can be done by using the data on the LMS. On the other hand, it was determined that the homework sent by the students in the online learning environment, the number of interactions and the total time which were spent in the system were related to their academic performance. Besides, as the number of homeworks which were sent, their activities on the system, and the length of their stay in the system increases, the average scores of the students from the English-I course increases. Although, there was a relationship between students'gender, faculty, scholarship type and education levels and their academic performances, it was revealed that there wasn't any relationship between the geographical regions which were registered to the place and their academic performances. Suggestions for the results of this research are presented in the content of the research under separate titles.
Collections