Üniversite öğrencilerinin siyasal katılım sürecinde twitter kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kitle iletişim araçları açısından yaşanan gelişimin son halkası olan yeni medya araçları, mirasçısı olduğu geleneksel medya araçlarının etkilerinden farklı bir boyut taşımaktadır. Sanallık ve gerçeklik arasında bir bağlantı kuran sosyal medya, bireylerin günlük hayatta yaptıkları birçok şeyi sanal dünyada da yapmalarını sağlamaktadır. Sosyal medyanın etkileşimli yapısı itibarı ile anında geri bildirim özelliğine sahip olması, anlık iletişimi mümkün kılması, kullanımının kolay ve hızlı olması gibi avantajları bireylerin siyasal yaşamda daha fazla yer almasına olanak tanımaktadır. Bu araştırmada; sosyal medya platformlarından biri olan Twitter'ın üniversite öğrencileri tarafından siyasal katılım sürecindeki kullanımını tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Trabzon Üniversitesi'ne bağlı Eğitim Fakültesi, Spor Bilimleri Fakültesi, İletişim Fakültesi, Hukuk Fakültesi ve İlahiyat Fakültesi'nde öğrenim gören ve uygun örnekleme yöntemi ile belirlenen 18-26 yaş aralığındaki 500 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu` ve `Twitter'da Siyasal Katılım Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde IBM SPSS 20.0 paket programından yararlanılmış ve frekans analizi, ki-kare analizi, bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır.Araştırma sonucunda Twitter'da siyasal katılım düzeyinin cinsiyete, yaşa, kullanım zamanına, günlük kullanım sıklığına, takipçi sayısına ve kullanım amacına göre farklılaştığı gözlenirken; öğrenim görülen fakülteye ve oy verme karar zamanına göre farklılaşmadığı görülmüştür. Oy verilen/oy vermeyi düşünülen partiye bağlılık derecesi ve siyasi konular ile siyasal kampanyalara ilgi düzeyi arttıkça Twitter'da siyasal katılım düzeyinin de arttığı bulunmuştur. Ayrıca hem erkeklerin hem de kadınların oy verme tercihinde en etkili olan unsurun ideoloji olduğu ve Twitter günlük kullanım sıklığı arttıkça katılımcıların siyasal ilgi düzeylerinin de arttığı ortaya konulmuştur. New media tools, which are the last link of the development in terms of mass media, have a different dimension from the effects of traditional media tools. Social media, which establishes a link between virtuality and reality, enables individuals to do many things they do in daily life in the virtual world. The advantages of social media such as interactive structure, having instant feedback feature, enabling instant communication, being easy and fast to use allows individuals to take more place in political life. In this study, it was aimed to determine the use of Twitter, one of the social media platforms, in the political participation process by university students. For this purpose, the research is designed in a relational screening model, which is one of the quantitative research methods. The research group consisted of 500 students between the ages of 18-26 who were educated at the Faculty of Education, Faculty of Sport Sciences, Faculty of Communication, Faculty of Law and Faculty of Theology, affiliated with Trabzon University in the 2019-2020 academic year and determined by the appropriate sampling method. `Personal Information Form` and `Political Participation Scale on Twitter` were used as data collection tools in the research. In analyzing the research data, IBM SPSS 20.0 package program was used and frequency analysis, chi-square analysis, independent sample t-test, one-way variance analysis and Correlation Coefficient of Pearson Moments Product were used.As a result of the research, it was observed that the level of political participation in Twitter differs according to gender, age, usage time, daily usage frequency, number of followers, and the purpose of using, but it did not differ according to the faculty and voting decision time. As the degree of loyalty to the party that was voted/thought to vote and the level of interest in political issues and political campaigns increased, the level of political participation in Twitter increased. It was also revealed that the most influential factor in the choice of voting of both men and women is an ideology and as the frequency of daily use of Twitter increases, the level of political interest of the participants also increases.
Collections