Kişilerin özel sağlık sigorta ürün ve şirket seçimini belirleyen temel unsurlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşen ve hızlı bir gelişim kaydeden dünyada işletmeler varlıklarını sürdürebilmek için zorlu bir rekabet ortamında çalışmak zorundadırlar. Bu zorlu rekabet ortamında sigorta şirketleri insanların sigortacılıkla ilgili düşüncelerini, talep ve beklentilerini doğru bir şekilde tespit etmelidirler. Bu konuyla ilgili olarak dünya genelinde yoğun çalışmalar yapılmasına karşın ülkemizde ise çalışmaların yeterli düzeyde olmadığı görülmektedir. Müşterilerin talep ve beklentileri bilinmeksizin şirketlerin kendilerini değiştirmeleri, yenilemeleri de söz konusu değildir. Bu nedenle kişilerin sigorta ürün ve şirket seçimini belirleyen temel unsurların belirlenmesine yönelik çalışmaların yapılmasında yarar vardır. Bu amaçla gerçekleştirdiğimiz çalışmamızda İstanbul ilinde yaşayan 105 kişiyle görüşülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerin analizi neticesinde katılımcıların genellikle geleceklerini güvence altına almak için sigorta yaptırdıkları görülmüştür. Yine çalışma neticesinde katılımcıların sigorta şirketi seçiminde en fazla marka güvenilirliğine dikkat ettikleri tespit edilmiştir. Çalışmadan elde edilen diğer bir önemli bulguya göre katılımcılar en fazla acente hizmetinden memnuniyetsizlikleri sebebiyle sigortalarından şikâyet etmektedirler. Katılımcıların sigorta yaptırmamalarında en fazla etkiye sahip olan unsurun sigorta şirketleri, acente ve diğer satış kanallarına güvenmeme olduğu saptanmıştır. Yine çalışma neticesinde katılımcıların sigorta yaptırmayı düşünmelerinde en etkili faktörün maddi durumlarındaki iyileşme olduğu görülmüştür. The companies have to work in an environment with higher competition atmosphere in order to continue their life in globalizing world. The insurance companies need to determine correctly people's demands and expectations about insurance in this tough competition environment. However; there are lots of studies on this subject throughout the world, the studies seems to be inadequate in our country. The companies cannot renew and change themselves without knowing the demands and expectations of the customers. In this context, it will be useful to make studies for identifying the main factors that affect the choice of insurance products and companies of the people. 105 people were interviewed living in Istanbul in this study conducted for this aim. Questionnaire method was used as data collecting tool in the study. As a result of the analyzes of the data obtained from the study it has been found that the participants generally have get insurance in order to secure their future. In addition, the participants mostly give importance to brand reliability in the selection of insurance company. According to another important finding obtained from the study, the most effective factor for the participants in complaint from the insurances is the dissatisfaction from the agency services. As a result of the study it has been found that the improvement in the financial situation is the most effective factor in getting insurance.
Collections