Ortopedi ve travmatoloji kliniğinde yatan hastaların bağımsızlık düzeylerinin taburculuk öncesi öğrenim gereksinimlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ortopedi ve travmatoloji kliniğinde yatan hastaların bağımsızlık düzeylerinin taburculuk öncesi öğrenim gereksinimlerine etkisini belirlemek amacı ile tanımlayıcı ve ilişki arayıcı olarak yapıldı. Araştırma evrenini 1 Kasım 2016 - 1 Mart 2017 tarihleri arasında ortopedi ve travmatoloji kliniğinde yatan bireyler, örneklemini ise araştırma kriterlerini karşılayan ve araştırmanın amacı açıklanarak bilgilendirildikten sonra izin alınan toplam 250 hasta oluşturdu. Verilerin toplanmasında ''Hasta Bilgi Formu'', '' Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği (HÖGÖ) '' ve ''Barthel Günlük Yaşam Aktiviteleri İndeksi (BGYAİ) '' kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesinde IBM SPSS for Windows 22.0 programı ile tanımlayıcı istatistiksel yöntemlerin (Sayı, Yüzde, Medya, Sıra ortalama, Ortalama, Standart sapma) yanı sıra Man Whitney-U , Kruskall Whallis test, Sperman Korelasyon ve Regresyon Analizi kullanıldı. Araştırmaya katılan bireylerin %26'sı 51-60 yaş aralığında, %58'i kadın idi. Hastaların; bağımsızlık puan ortalaması (75,000±6,519), öğrenim gereksinimleri toplam puan ortalaması (184,280±34,270) olarak bulundu. Öğrenim gereksinimleri toplam ve bağımsızlık puanları arasında, negatif yönde (r=-0.491; p=0,000<0.05), anlamlı ilişki saptandı. Araştırma bulguları hastaların bağımsızlık düzeyleri arttıkça hasta öğrenim gereksinimlerinin azaldığını gösterdi. Bu sonuçlara göre taburculuk öncesi verilen eğitim içeriğinin bireysel ve ameliyata özgü özellikler ile birlikte bağımsızlık düzeyinin de dikkate alınarak planlanması önerilmektedir. Anahtar Sözcükler : Bağımsızlık düzeyi, Hemşirelik, Öğrenim gereksinimleri, Ortopedi ve travmatoloji, Taburculuk, This study has been carried out with the aim of determining the effect of independence levels of patients in orthopedics and traumatology clinics on pre-discharge learning needs. The study population consisted of 250 patients who were treated to the orthopedics and traumatology clinic between 1 November 2017 and 1 March 2017 and whose sample was informed after informing them of the study. `Patient Information Form'', '' Patient Learning Needs Questionnaire (HÖGÖ) '' and '' Barthel Daily Living Activity Index (BGYAI) '' were used to collect the data.Man Whitney-U, Kruskall Whallis test, Sperman Correlation and Regression Analysis were used in the evaluation of the data in addition to descriptive statistical methods (Number, Percentage, Media, Rank average, Mean, Standard deviation) with IBM SPSS for Windows 22.0 program.26% of the individuals who participated in the survey were between 51-60 years of age and 58% were women of patients; The average score of independence was (75,000±6,519), the average score of the learning requirements was (184,280±34,270). There was a significant relationship between total and independence of learning needs on the negative side (r= -0.491, p= 0,000 <0.05). The findings of the study showed that as the level of independence of patients increased, the needs of patients decreased. According to these results, it is suggested to plan the content of education given before discharge according to individual and operation's specific features together with the level of independence.Keywords: Level of İndepence, Nursing, Learning requirements, Orthopedics and traumatology, Discharge
Collections