Servis sorumlu hemşirelerinin iletişim beceri düzeylerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma servis sorumlu hemşirelerinin iletişim beceri düzeyini değerlendirmek amacıyla tanımlayıcı olarak planlandı. Araştırma evreni, İstanbul İli Avrupa bölgesinde yer alan 500 yatak ve üzerinde yatak sayısına sahip olan, bir üniversite hastanesi, bir özel hastane, bir eğitim ve araştırma hastanesi olmak üzere üç hastanede görev yapan servis sorumlu hemşirelerinden oluşturuldu (N=144). Araştırmada örneklem yöntemi kullanılmadan evrenin tümüne ulaşılması hedeflendi.Araştırmanın verileri araştırmayı kabul eden 132 kişiden elde edildi (N=132).Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan 10 soruluk 'Kişisel Bilgi Formu', 45 soruluk 'İletişim Becerileri Envanteri'(İBE) kullanılarak toplandı. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 22.0 programı kullanılarak analiz edildi. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler ile ileri analiz yöntemleri kullanıldı. Elde edilen verilerin analizi sonucunda; servis sorumlu hemşirelerinin `İletişim Becerileri Envanteri` alt boyutları olan Zihinsel, Duygusal ve Davranışsal alt boyut ortalamalarının orta düzeyde olduğu saptandı. `İletişim Becerileri Envanteri` alt boyut ortalamalarının çalıştığı kuruma göre karşılaştırılmasında `Duygusal İletişim Becerileri` alt boyut ortalamasının eğitim ve araştırma hastanesinde çalışan servis sorumlu hemşirelerinin özel hastane ve tıp fakültesi hastanesinde çalışan servis sorumlu hemşirelerinden daha yüksek olduğu saptandı yine `İletişim Becerileri Envanteri` alt boyut ortalamalarının servis sorumlu hemşiresi olarak çalışma süresine göre karşılaştırılmasında `Duygusal İletişim Becerileri` alt boyut ortalamasının istatistiksel açıdan anlamlı farkın olduğu ve çalışma süresi arttıkça `Duygusal İletişim Becerileri`nin azaldığı saptandı.Anahtar Kelimeler: Servis Sorumlu Hemşire, Hemşire, İletişim Becerileri This research is planned to describe the levels of communication skills of the chief nurses. The research population is selected as the chief nurses working at three large scale hospitals (having at least 500 beds) located at the European side of the city of Istanbul; a University Hospital, a Private Hospital and a Research Hospital. The research aims to reach the whole population rather than utilizing the sampling methods. The research data is obtained from 132 people who accepted to participate in the research. The data is collected by the researcher via 'Personal Information Form' which has 10 questions and 'Communication Skills Inventory' which has 45 questions. The research data is then analysed by using SPSS software version 22.0. The evaluation of the data is done by making use of descriptive statistical methods and advanced analysis methods. The analysis of the obtained data showed that the mental, emotional and behavioural lower-dimension averages of the chief nurses are at a medium level. Comparison of `Emotional Communication Skills` lower-dimension averages based on answers to the `Communication Skills Inventory` showed that the chief nurses working for the Research Hospitals have higher averages than both the Private Hospitals and the University Hospitals. Further comparison of lower-dimension averages based on `Communication Skills Inventory` and number of years served showed a statistically meaningful difference; `Emotional Communication Skills` lower-dimension averages decrease with the chief nurses serving longer years in this position.Keywords: Chief Nurse, Nurse, Communication Skills
Collections