Sağlık bilimleri öğrencilerinde fiziksel aktivitenin akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmamızda gelecekte toplum sağlığından sorumlu olacak ve farklı sağlık bilimleri alanlarında lisans eğitimi alan öğrencilerde fiziksel aktivitenin akademik başarıya etkisinin ölçülmesi ve öğrencilerde fiziksel aktivite farkındalığını belirlemek amaçlandı. Çalışmanın sonunda fiziksel aktivite bilinci oluşmayan öğrencilerde farkındalık oluşturmak çalışmanın katma değeri olarak düşünülmektedir. Çalışmamız sağlık bilimleri eğitimi gören Tıp, Diş hekimliği, Beslenme ve Diyetetik, Eczacılık, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon ve Hemşirelik öğrencilerinin 1,2 ve 3. sınıf öğrencilerini kapsamaktadır. Çalışmada fiziksel aktiviteyi değerlendirmek için 'Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi' kullanıldı. Akademik başarıyı ölçmek için öğrencilerin o dönemki not ortalaması ve o yıla kadar olan tüm yılların genel not ortalamalarına bakıldı. Öğrencilerin İPAQ skoru ortalama 1838,5±2452,6 (0-26718) MET-dk/hf olarak saptandı. Erkeklerin ortalama IPAQ skoru 2932 MET-dk/hf iken, kız öğrencilerin ortalama IPAQ skoru 1580 MET-dk/hf olarak bulundu. Erkeklerin kızlardan daha aktif olduğu görüldü (p<0,05). Çalışma sonucunda tüm bölümler incelendiğinde genel olarak IPAQ ile GANO arasında anlamlı bir ilişki bulunmadı (p>0,05). Çalışmamızın sonucunda fiziksel aktivite ile akademik başarı arasında anlamlı ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmamızın sonuçları kız ve erkek öğrencilerin fiziksel aktivite alışkanlıklarında farklılık olduğunu, öğrencilerin fiziksel aktivite durumunun çok yüksek olmadığını göstermiştir. The purpose of this study is to determine the physical activity awareness and the effect of physical activity on academic achievement in undergraduate students who are currently studying in various health sciences and going to be responsible of the public health in the future. Our study involves 1st 2nd and 3 year students in Medicine, Dentistry, Nutrition and Dietetics, Pharmacy, Physiotherapy and Rehabilitation, and Nursing. Physical activity was evaluated with the International Physical Activity Questionnaire. Academic achievement was evaluated with semester and cumulative GPA. The average IPAQ score of the students was found to be 1838,5±2452,6 (0-26718) MET-min/week. Male students had an average IPAQ score of 2932 MET-min/week while female students had an average IPAQ score of 1580 MET-min/week. Male students were found to be more active than female students (p<0,05). At the end of the study, when all data were examined no statistically significant correlation was found between IPAQ and GANO. At the end of the study we came to the conclusion than no statistically significant correlation is present between physical activity and academic achievement. On the other hand this study demonstrates that physical activity levels are different for male and female students and the average student is not physically very active.
Collections