Farklı göz egzersizlerinin okul çağı çocuklarındahipermetropi kusurları üzerine etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okul çağı çocuklarında hipermetropi kusuru oldukça sık görülen ve erken dönemdetedaviye yanıt veren bir patolojidir. Hipermetropi kusuru tedavisinde fizyoterapiyöntemlerinin etkililiği ile ilgili literatürde herhangi bir çalışmaya rastlanmadı.Çalışmamızda, 7-17 yaş aralığındaki okul çağı çocuklarında farklı gözegzersizlerinin hipermetropi kusurları üzerine etkisinin araştırılması ve egzersizprotokollerinin birbirlerine karşı üstünlüklerinin olup olmadığının belirlenmesiamaçlandı. Çalışmamıza 7-17 yaş aralığında 30 kız ve 30 erkek 60 gönüllü okul çağıçocuğu dahil edildi. 60 katılımcı randomize olarak; göz egzersizleri, konverjansegzersiz ve okülomotor egzersiz grubu olmak üzere üç farklı gruba ayrıldı. Tümgruplara altı hafta boyunca günde iki seans olacak şekilde ev egzersiz protokolleriverildi ve düzenli olarak haftada bir kere telefon ile iletişime geçildi. Katılımcılarınhipermetropi dereceleri, görme keskinlikleri, yakın ve keskin görme dereceleri vesağlıkla ilgili yaşam kaliteleri değerlendirildi. Göz egzersizleri grubunda görmekeskinliği ve hipermetropi derecelerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılıkbulunmadı (p>0,05). Konverjans egzersiz grubunda, sağ ve sol göz görme keskinliği,yakın görme, keskin görme ve yaşam kalitesinin FSTP, PSTP ve ÖTP'da istatistikseldüzeyde anlamlı farklılık gözlendi (p<0,05). Okülomotor egzersiz grubunda yakıngörme, keskin görme ve yaşam kalitesinin FSTP, PSTP ve ÖTP'da istatistikselolarak anlamlı farklılık bulundu (p<0,05). Göze uygulanan egzersizlerden özelliklekonverjans ve okülomotor egzersizlerin okul çağı çocuklarında hipermetropi kusurutedavisinde güvenle kullanılabileceği sonucuna varıldı. Hipermetropi kusurutedavisinde fizyoterapi yöntemlerinin kullanımını yaygınlaştırmak için daha genişkatılımcı grupları ile oluşturulan çok sayıda çalışmaya ihtiyaç vardır. Hypermetropia in school-aged children is a pathology which is very common andresponds to treatments early. No studies have been found in the literature on theefficancy of the hypermetropia treatments with physiotherapy methods. In our study,we aimed to investigate the effects of different eye exercises on hypermetropiadefects in school age children aged 7-17 years and to determine whether exerciseprotocols have superiority against each other. 60 volunteer school-aged children (30girls, 30 boys, between 7-17 years of age) were included in our study. 60 participantswere randomly divided into three groups: eye exercises, convergence exercises andoculomotor exercise groups. Home exercise protocols were given to all groups fortwo sessions per day for six weeks, and regular phone calls were made once a week.Participants were assessed for their hypermetropic grades, visual acuity, near andsharp visual acuity, and the health-related quality of life. No statistically significantdifference was found in the visual acuity and hypermetropia grades in the group ofeye exercises (p> 0,05). There was a statistically significant difference in visualacuity of right and left eyes, near vision, sharp vision and quality of life in FSTP,PSTP and LTP in the convergence exercise group (p<0,05). There was a statisticallysignificant difference in near vision, sharp vision and quality of life in FSTP, PSTPand OTP in the oculomotor exercise group (p<0,05). It has been observed thatespecially the convergence and oculomotor exercises can be used safely in thetreatment of hypermetropia in school children. To promote the use of physiotherapymethods in the treatment of hypermetropia, there is a need for a large number ofstudies with larger groups of participants.Key words: Convergence exercise, eye exercises,
Collections