Yeni çocuk sahibi olmuş ebeveynlerin anne baba rolüne hazır olma durumu ile sosyodemografik özelliklerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, yeni çocuk sahibi olmuş ebeveynlerin, anne baba rolüne hazır olma durumu ile sosyodemografik özelliklerinin karşılaştırılması amacıyla kesitsel, tanımlayıcı olarak planlandı. Araştırma Medipol MEGA Üniversite Hastanesi'nde doğum yapan ve yeni bir çocuk sahibi olmuş 300 ebeveyn ile gerçekleştirildi. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen 28 soruluk 'Yeni Çocuk Sahibi Olmuş Ebeveynlerin Anne Baba Rolüne Hazır Olma Durumu' ve 16 soruluk 'Tanıtıcı Bilgiler' anket formları kullanılarak toplandı (Cronbach Alpha=0,80). Ebeveynlerin eğitim düzeylerinin, ekonomik durumlarının ve evlilik sürelerinin arttıkça ebeveynliğe hazırbulunuşluklarının da arttığı; ilk kez çocuk sahibi olan, aile içindeki iletişimlerini çok iyi olarak tanımlayan, anne baba olmadan önce ebeveynlik hakkında bilgi sahibi olanların kendilerini ebeveynliğe daha hazır hissettikleri; çocuklarının duygusal ve fiziksel yönden ihtiyaçlarını karşıladıklarını düşünen ebeveynlerin hazırbulunuşluklarının olumlu yönde etkilendiği ve ebeveynlik sürecinde eşlerinin en çok beraberlik desteği ve duygusal desteğe ihtiyaç duyduğunu düşündükleri saptandı. Bu sonuçlar; çocuğun hayatında önemli bir faktör olan ebeveynlerin anne baba olmadan önce ebeveynlik ve çocuk bakımı konularında bilgi ve becerilerinin arttırılmasına yönelik sağlık-eğitim kurumlarında aile eğitim programlarının ve danışmanlık hizmetlerinin verilmesi, çocuk sağlığının korunması, geliştirilmesi ve daha sağlıklı nesiller yetiştirilmesi açısından önemlidir. This study was conducted to compare readiness for parenthood role of parents who had got a child newer with their sociodemographic features, as cross-sectional and descriptive. The study was conducted with 300 parents who gave birth at Medipol MEGA University Hospital and had got a child newer. Data was collected with 'Readiness for Parenthood Role of Parents who had a Child Newer' form that included in 28 questions and an 'Informative Form' 16 questions questionnaire form (Cronbach Alpha=0,80). It is found that readiness readiness of parents increased with increased education level, economical level and marital duration. Also, parents who had a child for the first time, defined their familial communications as good, had got information about parenthood before being a parent felt ready for parenthood themselves; readiness of parents who thought they met emotional and physical needs of their children affected as positively and partners thought that each partner need togetherness and emotional support during parenthood. These results are important for giving family education programs and consultation services for parents because of increasing of knowledge and practices about child care and parenthood before being a parent, and also to protect and prevent of child health and growing more healthy generations.
Collections