Devlet ve özel hastanelerde çalışan sağlık personelinin kurumlarında uygulanmakta olan performans değerlendirme sistemlerine duydukları memnuniyet ve bir örnek uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsan kaynakları fonksiyonlarının en önemli unsuru olan performans değerlendirmenin bireyi ve örgütü ortak amaçlar doğrultusunda birleştirmesi nedeniyle performans değerlendirmenin etkinliğinin ve verimliliğinin ölçülmesi büyük önem taşımaktadır. Performans değerlendirme uygulamaları küreselleşme ile birlikte önem kazanmış özel sektörde ve kamu sektöründe uygulanma alanı artmaya başlamıştır. Sağlık sektöründe uygulanmakta olan performans değerlendirme sistemleri özel sektörde ve kamu sektöründe farklılık göstermektedir. Özel sektörde uygulanmakta olan performans değerlendirme sistemleri günümüz insan kaynakları uygulamalarına uygun düşmektedir. Kamu sektöründe uygulanmakta olan performans değerlendirme sistemi ise 2003 yılında Sağlıkta Dönüşüm Programı ile revize edilmiştir. Sürekli gelişen, değişen inovasyon sürecinde olan performans değerlendirme sisteminin çıktılarından sağlık sektöründe en çok etkilenenler sağlık personelidir. Bu bağlamda sağlık personelinin çalıştığı kurumun mülkiyeti ile performans değerlendirme sistemlerinden memnuniyet düzeyi arasındaki farkı ortaya koymak bu tezin konusunu oluşturmaktadır. Bu tezin araştırma kısmında, literatür taraması yapılmış olup, performans değerleme alanında daha önceden Çakmak ve Biçer (5) tarafından 2006 yılında ele alınan çalışmanın bir incelemesi yapılarak oluşturulmuş anket formu kullanılmıştır. Araştırma, anketin kamu sektöründe ve özel sektörde çalışan sağlık personeline uygulanması ve memnuniyet analizinin yapılması ile sonuçlanmaktadır. Since performance evaluation, which is the most important element of human resources functions, combines individuals and organizations in line with common goals and targets, it is very important to measure the effectiveness and the efficiency of performance evaluation. Practices of performance evaluation systems has become more important with globalization and the field of application has begun to increase in the private sector and the public sector. The performance evaluation systems being implemented in the health sector, differ in the private sector and the public sector. Performance evaluation systems applied in the private sector are suitable for today's human resources applications. On the other hand the performance evaluation system in the public sector was revised in 2003 with the Health Transformation Program. Health personnel are the ones most affected by the output of the performance evaluation system, which is in the process of constantly developing and changing innovation in the health sector. In this context, it is a matter of this thesis to show the difference between the ownership of the institution where the health personnel work and the satisfaction level of the performance evaluation systems. In the research part of this thesis, a literature survey was conducted and a questionnaire which was previously handled by Çakmak and Biçer in 2006, in the field of performance evaluation was used. The research results in the application of the questionnaire to the health personnel working in the public and private sector and the satisfaction analysis.
Collections