Pediatri hemşirelerinin hemşirelik bilişimi yeterliliklerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde bilişim, sağlık hizmetlerinin sunumunu değiştirmektedir ve bu değişim hemşirelik mesleğinin eğitimini ve sunumunu giderek daha fazla etkilemektedir. Hemşirelik Bilişimi 1992 yılında Amerikan Hemşireler Birliği (ANA) tarafından hemşireler için bir uzmanlık olarak tanınmasından bu yana hemşirelik içinde iyi bir yer edinmiştir. Sağlık çalışanları, elektronik hasta kayıtlarını kullanmaları gerektiği için temel bilgisayar becerileri, bilişim, bilgi okuryazarlığı ve bilgi yönetimi yetenekleri konusunda yetkinlik kazanmaları gerekmektedir. Bu araştırma pediatri hemşirelerinin, hemşirelik bilişimi hakkında yeterliliklerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya; İstanbul ilinde çalışan 316 pediatri hemşiresi dahil edilmiştir. Veriler toplama araçları sosyo demografik özellikler ve Hemşirelik Bilişim Yeterlilik anketi olmak üzere 2 bölümden oluşmaktadır. Hemşirelik bilişim anketi temel bilgisayar yeterliliği, bilgi okuryazar yeterliliği hemşirelik bilgi yönetiminde elektronik sistem kullanım yeterliliği olmak üzere 3 alt bölümden oluşmaktadır. Veri toplama araçları google docs web tabanlı office programı ile hazırlandı ve anket sorularının URL uzantısı pediatri de çalışan hemşirelere gönderildi. Katılımcıların çoğunluğunu %91,5 oranla kadınlardan oluşmaktadır. Katılımcıların %51,1'i 30 yaşından küçüktür, %30,1'i 3 yıldan az süredir çalışmakta, %66,1'i lisans mezunu, %47,1'i 3 yıl ve daha az süredir kliniğinde çalışmaktadır. Hemşirelerin %42,1'i servis hemşiresi olur %57,9'u eğitim ve araştırma hastanesinde çalışmaktadır. Hemşirelerin Temel Bilgisayar Becerileri ortalaması 0,89, Bilgi Okuryazarlığının Yeterliği puan ortalaması 0,80, Hemşirelik Bilgi Yönetiminde Elektronik Sistem Kullanım Yeterliliği ortalaması 0,77'dir. Sonuç olarak çalışmaya katılan hemşirelerin temele bilgisayar kullanma becerilerinin iyi olduğu buna karşın bilişim yeterliliklerinin eksik olduğu söylenebilir. Hemşirelerin bilişim yeterliliklerinin geliştirilmesine yönelik örgün eğitim ve hizmet içi eğitim çalışmalarının planlanmaı ve yürütülmesi önerilir. Today, information is changing the presentation of health services and this change is increasingly affecting the education and presentation of the nursing profession. Nursing Informatics has gained a good place in nursing since its recognition as a specialization for nurses by the American Nurses Association (ANA) in 1992. Healthcare professionals need to be competent in Basic Computer Competencies, information literacy competence and knowledge management skills as they need to use electronic patient records. This research was conducted to determine the adequacy of pediatric nurses about nursing informatics. Research; 316 pediatric nurses working in the province of Istanbul were included. Data collection tools consist of two parts; Socio demographic characteristics and Nursing Knowledge Sufficiency Questionnaire. The nursing knowledge survey consists of three sub-sections: basic computer skills, information literacy and ability to use electronic systems in Nursing Knowledge Management. The data collection tools were prepared with the Google docs web-based Office program, and the URL extension of the survey questions was sent to the nurses working in pediatrics. The majority of the participants consisted of women with a rate of 91.5%. 51.1% of the participants are working in the age of 30 years, 30,1% of them are working less than 3 years, 66,1% of them are undergraduate and 47,1% of them are working in 3 years or less. 42.1% of nurses are service nurses 57.9% of them are working in education and research hospital. The average nurses' basic computer skills averages 0.89, the competency score of the information literacy 0,80, and the electronic system usage competency in nursing knowledge management 0,77. The basic computer skills of the nurses are higher. As a result it can be said; nurse leaders should support, encourage and support continuing education of information and develop their knowledge competencies to increase nurse participation in health information technology decisions.
Collections