Ayak problemlerinde tabanlık kullanımında eczacının rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Vücut ağırlığının yaklaşık %25 sini taşımakla görevli bir organ olan ayak, topuk, orta ve ön ayak kısımlarından oluşur. Vücutta tamponlayıcı ve baskıyı süspande edici bir organdır. Taşıdığı yükü düzgün şekilde dağıtan bu organın sağlığı, tüm vücut için büyük önem taşımaktadır.Bedensel ve zihinsel olarak aktif bir potansiyel göstermek durumunda olan insan buduruma bağlı olarak günlük yaşam kalitesinin standartlar dışına çıkmasına neden olan birçok parametre bulunmaktadır. Ayakta düz tabanlık, çukur ayak, topuk dikeni, metatarsalji, diyabetik nöropati ve halluks valgus gibi birçok hastalık bulunabilmektedir.Bu hastalıkların tedavisinde non-steroidal antiinflamatuvar ilaçlar (NSAİİ) kullanılmasının yanında, ortezler ve özel tabanlıklar gibi non-farmakolojik tedavi yöntemleri de mevcuttur. Kauçuk, silikon, alüminyum, epin ve UCBL gibi çeşitkli tabanlık türleri bulunmaktadır. Bunların dışında tamamlayıcı tıbbi yöntemler de mevcuttur.Bu çalışma ile bireyin günlük yaşantısını etkileyen ayak tabanı problemleri ile buna bağlı gelişen sekonder problemleri, bu problemlere sahip olmadan önceki ve sahip olduktan sonraki verileri istatiksel verilere dayanarak ortaya koymak amaçlanmıştır. Eczanede Şubat 2014-Ekim 2015 tarihleri arasında 54 hastada gerçekleştirilen ayrıntılı ayak tabanı haritalama ve şikayet dokümantasyon çalışmasında footscan ayak analizi ölçüm cihazı kullanılarak 6 hafta boyunca hasta takibi yapılmıştır. Yapılan çalışmayı kamu yararı açısından değerlendirecek olursak; Türkiye genelinde 30 bin hizmet noktasında hizmet sağlayan eczanelerin, ayak sorunlarının danışmanlığı için geniş bir ulaşım ağı oluşturduğu bir fırsat olarak ortaya çıkmaktadır. İlk ve son ölçümü bulunan 55 birey üzerinden işlemler yapılmıştır. Bireylerin ilk ölçülen memnuniyet düzeylerinin ortalaması 3,31 iken son ölçümlerde ortalaması 0,36'dır. Bu şu demektir, son ölçümlerde bireylerin memnuniyet düzeyleri artmıştır. Bireylerin ilk ve son memnuniyet ölçümleri arasında fark olup olmadığı test edildiğinde istatistiksel olarak ilk ve son memnuniyet ölçüm ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05). It consists of legs, heels, middle and forefoots, which are responsible for carrying about 25% of body weight. In the body is a reservoir of buffer and pressure. The health of this organ, which distributes the load it carries properly, is of great importance to the whole body.There are many parameters that cause the quality of daily life to fall out of the standards depending on the human being who has to demonstrate physically and mentally active potential. There are many other diseases such as standing feet, pit feet, heel studs, metatarsalgia, diabetic neuropathy and hallux valgus. Non-steroidal antiinflammatory drugs (NSAIDs) are used in the treatment of these diseases as well as nonpharmacological treatment methods such as orthotics and special insoles. There are various kinds of insoles such as rubber, silicone, aluminum, epin and UCBL. Apart from these, complementary medical methods are also available.In this study, it was aimed to reveal the footpad problems affecting the daily life of the individual and the secondary problems that arise due to this, based on the statistical data before and after having these problems.In pharmacy, detailed footpad mapping and complaint documentation work performed in 54 patients between February 2014 and October 2015 was performed by using footscan foot analysis measuring device for 6 weeks. We will evaluate the work done in terms of public benefit; In Turkey, thousands of pharmacies that provide services in 30 service points, is emerging as an opportunity to form an extensive transportation network for counseling of foot problems. Operations were performed on 55 individuals with the first and last measurements. Individuals' initial satisfaction levels were 3.31, while final measures were 0.36. This means that, in the last measurements, the level of satisfaction of the individual has increased. A statistically significant difference was found between the first and last satisfaction measures (p <0.05) when the difference between the first and last satisfaction measures of the individuals was tested.
Collections