Hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme ve empatik eğilim durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin çocuk sevme ve empatik eğilim durumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma, 2017-2018 eğitim öğretim yılı İstanbul Medipol Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümü öğrencileri ile yapılmıştır. Toplam 508 öğrenciden, çalışmaya katılmayı kabul eden 425 öğrenci ile çalışma tamamlanmıştır. Veriler `Tanıtıcı Anket Formu`,` Çocuk Sevme Ölçeği` ve `Empatik Eğilim Ölçeği` kullanılarak toplanmış ve bilgisayar ortamında istatistik paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ile birlikte, Independent t, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis ve Pearson korelasyon tesleri kullanılmıştır. Çalışmaya katılan hemşirelik öğrencilerinin %44.0'ının 20-21 yaş grubunda, %10.1'inin erkek olduğu belirlenmiştir. Çalışmada, öğrencilerin %93.9'unun çocukları sevdiğini, %84.5'inin çocuklarla iletişim kurma becerisinin iyi olduğu ifade ettiği, büyük çoğunluğunun çocuklarla zaman geçirmekten hoşlandığı bulunmuştur. Hemşirelik öğrencilerinin çocuk hastalara bakım verirken en fazla (%48.7) çocuğu üzmemeye dikkat ettikleri ve hasta çocuğa yaklaşmakta zorlandıkları (%40.9) belirlenmiştir. Çalışmaya katılan hemşirelik öğrencilerinin empatik eğilim ölçeği puan ortalamaları 70.57, çocuk sevme ölçeği puan ortalamaları da 80.42 olarak saptanmıştır. Çalışmada, 22 yaş ve üzeri olan, cinsiyeti kız olan, son sınıfa devam eden ve çocukla iletişim kurma becerisinin iyi olduğunu belirten öğrencilerin empatik eğilim puanlarının yüksek ve aralarındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlenmiştir (p<0.05). Ayrıca, hasta çocuğun bakımında çocuğu üzmemeye dikkat eden, hasta çocuğa yaklaşımda zorluk yaşamayan, lisans eğitiminde alınan derslerin çocuğa yaklaşımı etkilediğini düşünen ve pediatri hemşiresi olmayı isteyen hemşirelik öğrencilerinin de daha yüksek empatik eğilim düzeyine sahip olduğu bulunmuştur (p<0.05). Bununla birlikte, çocuklarla iletişim kurmakta zorlanmayan, onların bulunduğu ortamda rahatsız olmayan, ilerde pediatri hemşiresi olmak isteyen öğrencilerde çocuk sevme düzeyleri de yüksek olarak bulunmuştur (p<0.05). Çalışmada, empatik eğilim ile çocuk sevme düzeyi arasında pozitif yönde düşük düzeyde korelasyon belirlenmiştir (r:0,461, p:0,000). Lisans eğitiminde alınan derslerin çocuğa yaklaşımı kolaylaştırdığı ve çocuk sevme düzeyini olumlu yönde etkilediği sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlara göre, hemşirelik öğrencilerinin eğitiminde onları alana hazırlayan, sevdiren ve empatik eğilimlerini arttıran yöntemlerle sunulan derslerin planlanarak empatik eğilimlerinin ortaya çıkarılması önerilebilir.Anahtar Kelimeler: çocuk sevme, empatik eğilim, hemşirelik öğrencisi This study was conducted to determine liking of children and emphatic inclination levels of nursing studies. The study was conducted with nursing deparment students of İstanbul Medipol University, Health Sciences Faculty in 2017-2018 education years. The study was completed with 425 voluntary students within 508 students. Data was collected with Informative Questionnaire, Barnett Liking of Children Scale and Emphatic Inclination Scale and evaluated by using statistic package program. For data evaluation, descriptive statistics, Independent t, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis and Pearson correlation tests were used. It is determined that 44% of the students were 20-21 years old and 10.1%of them were boy. Of the students; 93.9% told they liked children, 84.5% had good communication with children and mostly they liked to spend time with them. Nursing students told they were careful about not to make sad the children (48.7%) and also they had some difficulties to be near with them (40.9%). It is found that their score mean for emphatic inclination was 70.57, and 80.42 for liking of children scale. The emphatic score means were higher in students who were 22 and over years, were girl, attending to the last class and told that their communication was good with children. Also, the difference between them was significant (p<0.05). Besides, the students who were careful about children, didn't have any difficulties to be near with them, thought university courses helped them for children and wanted to be a pediatric nurses had higher emphatic inclination (p<0.05). Also, liking of children level were higher in students who didn't live any difficulties with children, wasn't uncomfortable to be with child in same environment and wanted to be a pediatric nurse (p<0.05). There was a positive correlation between emphatic inclination and liking of children (r:0,461, p:0,000). Courses in university degree helped to students about attitudes to children and affected liking of children positively. According to these results, it is suggested that emphatic inclination should be improved by courses with different methods that prepare the students to the clinics and increase emphatic inclination.Key words: liking of child, emphatic inclination, nursing student
Collections