Sağlıklı genç bireylerde kognitif görevle yapılan denge egzersizlerinin motor ve kognitif fonksiyonlara etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde artan teknolojiyle birlikte gençlerin fiziksel aktivite düzeylerinin azaldığıgörülmekte; bu durum sağlık koşullarının kötüleşmesine neden olmakta ve sedanterhayat riski oluşturmaktadır. Kognitif ve motor performans, inaktif yaşam tarzı,biyolojik yaşlanma ve kognitif bozuklukların bir sonucu olarak önemli ölçüdebozulmaktadır. Bu çalışmanın amacı; sağlıklı genç bireylerde kognitif görevle yapılandenge egzersizlerinin motor ve kognitif fonksiyonlarına etkisini araştırmaktır. ÇalışmaEkim 2018 – Ekim 2019 tarihleri arasında yapıldı. Dahil edilme kriterlerini taşıyan 18-30 yaş aralığında, 56 sağlıklı genç birey çalışmaya dahil edildi. Katılımcılar randomizeolarak kognitif görevle yapılan denge egzersiz grubu (Grup I) (n=27) ve sadece dengeegzersizleri grubuna (Grup II) (n=29) ayrıldı. Katılımcılar egzersiz öncesinde vesonrasında kognitif fonksiyon, denge, duygu durumu ve yaşam kalitesi açısındandeğerlendirildi. Katılımcıların kognitif fonksiyonlarını değerlendirmek için; StroopTesti, Sözel Akıcılık Testi ve Sayı Menzili Testi kullanıldı. Denge fonksiyonlarındeğerlendirilmesinde; Flamingo Denge Testi, Y Denge Testi ve Modifiye RombergTesti kullanıldı. Duygu durumu Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği (DASÖ) iledeğerlendirilirken, yaşam kalitesi Kısa Form36 (KF-36) ile değerlendirildi. Egzersizsonrası değerlendirmelerde Grup I'de, Y Denge Testi posterolateral sağ ekstremiteverisi hariç tüm denge ve kognitif fonksiyon verileri ile yaşam kalitesi mental sağlıkverilerinde istatistiksel olarak anlamlı fark bulundu (p≤ 0.05). Grup II'de motor vekognitif verilerinde anlamlı fark bulundu (p≤ 0.05). Sonuç olarak her iki egzersiztürünün de motor ve kognitif fonksiyonlar üzerinde etkili olduğu ancak, kognitifgörevle yapılan egzersizlerin özellikle sözel akıcılık ve yaşam kalitesini olumlu yöndeetkilediği görüldü. Egzersizin sağlıklı genç bireylerde kognitif fonksiyonlar üzerindekietkilerini araştırmak için daha kapsamlı çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Denge, Egzersiz, Kognitif Görev, Sağlıklı Genç Birey The decreased amount of physical activity amongst young adults due to increasedtechnology use, brings about a risk of health decline and sedentary life. Due tocognitive defects, biological aging and inactive lifestyle, the cognitive performanceand motor performance is impaired. This study aims to research the effects of balanceexercises done with cognitive purposes on motor and cognitive functions amongstyoung adults. The study was carried out from October 2018 to October 2019. Studyincluded 56 young adults aging from 18-30 who met the research criteria. The subjectswere randomized into two groups; group 1 (n=27) carried out balance exercisescombined with cognitive function exercises, and group 2 (n=29) only carried outbalance exercises. The subjects were tested in terms of cognitive function, balance,emotional state and life quality before and after the exercise. To test the cognitivefunctions of the subjects, Stroop Test, Verbal Fluency Test, and Number Range Testswere used. To assess the balance functions, Flamingo Balance Test, Y balance Testand Modified Romberg Tests were used. The emotional state was assessed withDepression Anxiety Stress Scale (DASS) and the life quality was assessed with ShortForm36 (SF-36). Post exercise assessments demonstrated statistically significantimprovements; in Group I, except for Y Balance Test's posterolateral extremityfindings, all balance and cognitive function tests as well as life quality and mentalhealth were significantly improved (p≤ 0.05). Group II showed significantimprovements in motor and cognitive tests (p≤ 0.05). In conclusion, both exercisetypes had positive impacts on motor and cognitive functions, however, cognitivetasked exercises had positive impacts especially on verbal fluency and life quality. Toevaluate the effects of exercise on cognitive functions in young individuals, moreextensive research studies are required.Keywords: Balance, Cognitive Task, Exercise,
Collections