Pediatrik kardiyovasküler cerrahi yoğun bakım ünitesinde ebeveyn memnuniyeti: Bir üniversite hastanesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Pediatrik kardiyovasküler cerrahi yoğun bakım ünitesinde çocuğu bakım ve tedavi gören ebeveynlerin, memnuniyet düzeylerini belirlemek amacı ile tanımlayıcı tipte planlanan bu araştırma; Temmuz 2018- Nisan 2019 tarihleri arasında, İstanbul'da bir özel hastaneler kompleksinde gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini; Vakıf Hastanesi'nin kardiyovasküler cerrahi yoğun bakım ünitesinde tedavi görmüş olan çocukların ebeveynleri, örneklemini ise ünitede en az 24 saat süre ile kalmış olan tüm çocukların araştırmaya katılmaya gönüllü ebeveynleri oluşturdu (n=87). Veriler; çocuk servisten taburcu olduktan sonra `Ebeveyn Sosyodemografik Veri Formu` ve `Pediatrik Yoğun Bakımda Aile Memnuniyeti Ölçeği` ile toplandı ve SPSS 25.0 istatistik programı ile değerlendirildi. Skalanın Cronbach alfa katsayısı çalışma grubumuz icin .96'dır. Ölçeğin alt boyutlara göre Cronbach alfa katsayıları; çevre memnuniyeti alt boyutunda .65, bakım memnuniyeti alt boyutunda .93, iletişim memnuniyeti alt boyutunda ise .92 olarak bulundu. Araştırma sonucunda; ebeveynlerin memnuniyet düzeylerine ilişkin veriler değerlendirildiğinde, genel ebeveyn memnuniyeti %86,8, yoğun bakım çevresinden memnuniyet %84,4, bakım uygulamalarından memnuniyet %88,2 ve iletişimden memnuniyet düzeyi %86,1 olarak bulundu. Bakım, çevre ve iletişim memnuniyet puan ortalamalarının hem kendi aralarında hem de genel memnuniyet puan ortalaması ile pozitif yönlü çok güçlü ilişki gösterdiği görüldü (p<0,05). Ebeveynlerin memnuniyet puan ortalamaları cinsiyete göre değerlendirildiğinde; kadınların bakım, iletişim ve genel memnuniyetlerinin erkeklere göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu saptandı (p<0,05). Ebeveynlerin çevre memnuniyeti puan ortalamaları ile çocuğunun yatma süresi arasındaki ilişkin anlamlı düzeyde fark olduğu görüldü (p<0,05). Pediatrik kardiyovasküler cerrahi yoğun bakımda çocuğu 15 günden fazla yatanların çevre memnuniyet düzeyi en yüksek iken, 2 günden az süre yatanların ise en düşük olduğu belirlendi. Araştırma sonucunda ebeveynlerin aldıkları hizmetten ve en fazla bakımdan, en az düzeyde ise bakım çevresinden memnun oldukları saptandı. Sonuçlarımız doğrultusunda; çalışmanın yapıldığı ünitenin çevre koşullarının iyileştirilmesi ve ebeveynlerin en az memnun oldukları durumların düzeltilmesine öncelik verilmesi ile hizmetin kalitesi arttırılabilir. Anahtar Kelimeler: Ebeveyn memnuniyeti, pediatrik kardiyovasküler cerrahi yoğun bakım ünitesi This descriptive study was conducted between July 2018-April 2019, a private hospital complex was held in Istanbul. To determine the level of satisfaction of the parents with the obtained care in pediatric cardiovascular surgery intensive care unit. The universal focus of the research; The parents of the children who were treated in the cardiovascular surgery intensive care unit of the Private Hospital, and the sample of all children who stayed in the unit for at least 24 hours. (n = 87). Data; After the child was discharged from the ward, `Parent Sociodemographic Data Form `and `Family Satisfaction Scale in Pediatric Intensive Care Unit` were distributed then collected and statistical analysis was performend with SPSS 25.0. Cronbach's alpha coefficient of the scale was .96 for our study group. Cronbach's alpha coefficients according to the sub-dimensions of the scale; environmental satisfaction in sub-dimension .65, care satisfaction in sub-dimension .93, and in the decision-making communication satisfaction sub-dimension .92. As a result of the research; When the data on the satisfaction levels of the parents are evaluated; overall parental satisfaction was 86.8%, intensive care environment satisfaction was 84.4%, care applications satisfaction was 88.2% and communication satisfaction level was 86.1%. Relationship was found that care, environment, and communication satisfaction scores averages; It was observed that there was a very strong positive relationship between each of the measured categories and with the overall satisfaction score average (p <0.05). When the average satisfaction scores of the parents were evaluated according to gender; it was found that women's care, communication and general satisfaction were significantly higher than men (p <0.05). There was a significant difference between the mean scores of parental satisfaction from enviroment and the length of stay of the child in unit (p <0.05). In the pediatric cardiovascular surgery intensive care unit, it was determined that those who had been hospitalized for more than 15 days had the highest level of environmental satisfaction, whereas those who had been hospitalized for less than 2 days were found to be the lowest. According to the results of the research in general terms; it was found that the parents were generally satisfied with the service they received and were satisfied with most of the care and least with the care environment. In line with our results; the quality of service can be improved by improving the environmental conditions of the unit where the care is given, and by giving priority to correcting the situations where parents are least satisfied.Keywords: Parental satisfaction, Pediatric Cardiovascular Surgery Intensive Care Unit
Collections