Ebe adaylarının bireysel değerleri ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişkinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma; ebe adaylarının bireysel değerleri ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişkiyi karşılaştırmak amacıyla tanımlayıcı araştırma olarak yapılmıştır. Araştırma, İstanbul'da yer alan iki vakıf ve iki kamu üniversitesinde, Kasım 2017 - Mayıs 2018 tarihleri arasında çalışmada yer almaya gönüllü öğrenciler arasında gerçekleşmiştir ( N= 876). Öğrencilere; 33 sorudan oluşan Tanımlayıcı Bilgi Formu, `Değerler Ölçeği` ve 'Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeği' uygulanmıştır. Değerler Ölçeği, 'Maddi Dürüstlük', 'Doğru Sözlülük' ve 'Adalet-Saygı ve Yardımseverlik' alt boyutlarını içermektedir. Araştırmada yer alan birinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin diğer sınıflara göre `Değerler Ölçeği` toplam puan ve 'Doğru Sözlülük' ve 'Adalet-Saygı ve Yardımseverlik' alt ölçeği puan ortalamalarının yüksek olduğu saptandı. Ebelik bölümünü bırakmak isteyen öğrencilerin Değerler Ölçeği 'Doğru Sözlülük' alt ölçeği puan ortalamalarının düşük ve sınıflar arası farkın anlamlı olduğu tespit edildi. Ebelik öğrencilerinin okuduğu sınıfların ve girişimcilik dersi alma durumu değişkeninin girişimcilik düzeylerini de etkilediği saptandı. Çok yüksek düzeyde girişimci öğrencilerin birinci sınıfta okuyan öğrencilerden oluştuğu belirlendi. `Değerler ölçeği` ve `Girişimcilik Ölçeği` arasında ise zayıf düzeyde pozitif yönde anlamlı ilişki saptandı. Sonuç olarak; ebelik mesleğinin gelişmesinde; bireysel, etik ve mesleki değerlerinin artması ve gelecekteki yerinin belirlenmesinde girişimcilik alanında yapılan çalışmalar belirleyici olacaktır. Bu doğrultuda ebelik öğrencilerinin birinci sınıftan başlayarak değerler ve girişimcilik içeren müfredata ihtiyaç duyduğu kanaati oluşmuştur.Anahtar sözcükler: Ebe, birey, değer, eğilim, girişimcilik. This descriptive study aimed to determine the correlation between the individualistic values and entrepreneurship tendencies of midwifery candidates. The study was carried out between November 2017 and May 2018 at four universities, two public and two private, in Istanbul. The number of student volunteers was 876. A pilot test was conducted first and some amendments were made in accordance with feedback. The students completed an introductory information form comprising 33 questions, the Values Scale (Çoşkun and Yıldırım, 2009), and the Entrepreneurship Scale for University Students (Ercan and Sümbül, 2009). The Values Scale included the subscales of `Financial Integrity,` `Truthfulness,` and `Fairness-Respect and Helpfulness.` The Entrepreneurship Scale was scored as very low, low, moderate, high, and very high. The total scores on the Values Scale were higher than the Vales Scale mean score in Çoşkun and Yıldırım's study (2009); 82.6% of the scores were high (50.3% were high, 32.3% were very high) on the Entrepreneurship Scale for University Students. The students who were raised in villages with a trust-based style had high scores on financial integrity subscale of the Values Scale. Also, first grade students had higher subscale and total scores than other grades. The study found that age, grade, taking entrepreneurship classes, and participating in seminars and panels related to entrepreneurship affected the entrepreneurship levels of the students. A weak positive correlation was found between the Values Scale and the Entrepreneurship Scale. In conclusion, entrepreneurship classes for midwifery students will affect the development of their professional values.Keywords: Midwife, individual, tendency, entrepreneurship.
Collections