Özel hastanelerin ruhsatlandırılması ve denetlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1982 Anayasasında sağlık hizmetlerinin kamu ve özel sağlık kuruluşları tarafından sunulması öngörülmüştür. Bunun yanında Devletin sağlık hizmetlerini düzenleme, planlama ve denetleme işlevlerine vurgu yapılmıştır. Sağlıkta Dönüşüm Programı kapsamında, özel sağlık yatırımlarının sosyal güvenlik sisteminin içinde yer almasıyla birlikte özel sağlık kuruluşlarının sayıları hızla artış göstermiştir. Bu durum Devletin sağlık hizmetlerinin sunumu yanında planlama, düzenleme ve denetleme görev ve yetkisinin önemini de artırmıştır. Bu çerçevede, bu çalışmada Sağlık Bakanlığının özel hastanelerin ruhsatlandırılması ve denetimine ilişkin yetkileri, idare hukukunun genel ilkeleri ve yargı içtihatları göz önünde bulundurularak değerlendirilmiştir. Böylelikle sağlık hizmetinin asıl sahibi olan idarenin, denetim ve gözetim görevinin kapsamı ile bu göreve koşut olarak sorumluluğunu ortaya koymak amaçlanmıştır.Bu değerlendirmede özel hastanelerin örgütleniş ve işleyişine ilişkin pozitif hukuk kuralları, kamu hizmetinin genel ilkeleri çerçevesinde incelenmiştir. Bu kapsamda idarenin düzenleme yetkisi ile özel hastanelerin tabi olduğu hak ve yükümlülüklere değinilmiştir. İkinci bölümde, özel hastanelerin ruhsatlandırılması usulü incelenmiştir. Bu bağlamda sağlık planlamasının hukuki çerçevesi açıklanmış ve sağlık planlaması ile özel hastanelerin ruhsatlandırılması arasındaki ilişki irdelenmiştir. Ayrıca özel hastane ruhsatının, kolluk usulü olan ruhsattan farklı yönleri ortaya konulmuştur. Son bölümde ise Sağlık Bakanlığının özel hastaneler tarafından yürütülen sağlık hizmetleri üzerindeki denetim ve gözetim yetkisi üzerinde durulmuştur. Bu çerçevede özel hastanelerin tabi olduğu yükümlülükler ile bu yükümlülüklerin ihlali halinde uygulanacak yaptırımlar açıklanmıştır. Bu kapsamda sağlık hizmetinin asıl sahibi ve sorumlusu olan Sağlık Bakanlığının özel hastaneler üzerindeki denetim ve gözetim yetkisi sebebiyle doğan idari sorumluluğunun şartları incelenmiştir. In the 1982 Constitution the provision of health services by public and private health institutions was prescribed. In addition, functions of the State to regulate, plan and control health services was put emphasis on.Within the scope of Health Transformation Program, the number of private health institutions increased rapidly as private health investments were included in the social security system. This situation increased the importance of planning, regulation and controlling duties and powers of the State as well as the provision of health services. In this context, in this study the competence of the Ministry of Health regarding the licensing and controlling of private hospitals was evaluated by considering the case law and general principles of administrative law. Thus, it is aimed to reveal the scope and responsibility of the administration, which is the main owner of the health service, in parallel with this task.In this assessment, positive law rules regarding the organization and operation of private hospitals were examined within the framework of general principles of public service. In this context, the regulatory authority of the administration and the rights and obligations of private hospitals are mentioned. In the second section, the procedure for licensing private hospitals was examined. In this context, the legal framework of health planning was explained and the relationship between health planning and the licensing of private hospitals was examined. Furthermore, different aspects of the private hospital license from the license, which is administrative police, have been revealed. In the last section, the supervision authority of the Ministry of Health on the health services that carried out by private hospitals, was emphasized.Within this framework, the obligations that private hospitals are subject to and the sanctions to be applied in case of violation of these obligations were explained. In this context, the conditions of the administrative responsibility of the Ministry of Health, which is the main owner and responsible of the health service, due to the control authority over private hospitals, were examined.
Collections