Kulaktan kulağa pazarlama yöntemi ile sağlık turistlerini anlamak
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, kulaktan kulağa pazarlanın medikal turizme olan etkisinin incelenmesidir. Bu kapsamda, kulaktan kulağa pazarlama ve medikal turizm alanında literatür taraması yapılmıştır. Birinci bölümde kulaktan kulağa pazarlama ve ikinci bölümde medikal turizm incelenmiştir. Burada yapılan araştırmalar incelenmiş, uygulama örnekleri analiz edilerek üçüncü bölümdeki uygulamanın anket soruları oluşturulmuştur. Yapılan literatür çalışması ve uygulama kapsamında Türkiye'deki medikal turizme kulaktan kulağa pazarlama konusunun etkisi araştırılmıştır. Kulaktan kulağa pazarlama konusunun faktörleri sınıflandırılarak ayrıca analize tabi tutulmuştur. Araştırmanın evreninin İstanbul'da faaliyet gösteren aracı kurum aracılığıyla ulaşılan yurt içi ve yurt dışı hastalar oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında hazırlanan anket, toplamda 155 kadın, 58 erkek olmak üzere 213 hastaya araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Bu kapsamda, hem kulaktan kulağa pazarlamanın medikal turizme etkisi hem de kendi içerisinde kulaktan kulağa pazarlama faktörlerinin birbiriyle etkileşimi incelenmiştir. Anahtar sözcükler: Kulaktan Kulağa pazarlama, Medikal Turizm The purpose of this study is to examine the effect of bush telegraph marketing in health tourism. In this context, a literature review was made in the areas of bush telegraph marketing and medical tourism. In the first part of this study, Bush telegraph marketing was analyzed. Similarly, in the second part of this study, medical tourism was analyzed. The researches conducted here were examined and with the analysis of the application examples, the survey questions of the application in the third part was formed. The literature study and practice under the influence of bush telegraph marketing in medical tourism in Turkey was investigated. The factors of bush telegraph marketing were classified and analyzed separately. The target population of this study are domestic and international patients that were reached through an intermediary institution operating in Istanbul. The survey was prepared within the scope of this reasearch on a total of 213 patients, 155 whom were women and 58 whom were men, and was conducted by the researcher. In this context, both the effect of bush telegraph marketing on medical tourism and the interaction of bush telegraph marketing within itself were examined.Key Words: Word of Mouth Marketing, Medical Tourism
Collections