Sağlık turizminde uluslararsı hastaların destinasyon seçimlerini etkileyen faktörler üzerine bir çalışma: Türkiye örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm dünya çapında oldukça yaygınlaşmıştır. Böylece bilim dalı olarak da daha derinlemesine incelenmeye başlanmıştır. Turizmin yayılmasıyla turizm türleri de önemli birer konu halini almıştır. İnsanlar sadece gezmek için değil sağlıkları için de seyahat etmektedirler. Bu sağlık turizmi hareketinin ekonomik getirisinin hatrı sayılır rakamlar olduğu görülmektedir. Seyahatin kolaylaşması, reklamların ulaşılabilirliği, kişilerin bilgiye erişiminin kolaylaşması ile kişiler kendi ülkeleri dışındaki sağlık hizmetlerini de inceleyebilmektedirler. Bunun yanında tavsiyeler ve benzeri araçlarla ülkelerin ileride oldukları hizmetler çok daha fazla insana ulaşabilmektedir. Türkiye'nin sağlık turizmi alanında son zamanlarda yaptığı çalışmalar artmaktadır. Konuyla ilgili birden fazla bakanlığımız sağlık turizmi alanında yoğun olarak çalışmaktadırlar. Bu çalışmada öncelikle sağlık turizmi çalışmalarında bahsi geçen kavramların tanımları yapılmıştır. Sağlık turizminin önemi, ekonomik ve sosyo-kültürel açıdan değerlendirilmiştir. Türkiye'de ve Dünya'da sağlık turizminin durumundan bahsedilmiştir. Ayrıca destinasyon seçimini etkileyen faktörler konusunda da literatür taraması yapılıp psikolojik, sosyal gibi farklı boyutlarda faktörlerden ve destinasyon seçim teorilerine de değinilmiştir. Destinasyon seçimini etkileyen faktörleri belirleyebilmek adına veri toplamak iççin 303 yabancı hastaya 5'li Likert ölçeği içeren anket soruları yöneltilmiştir. SPSS ile yapılan veri analizine dayanarak örneklemin tanımlayıcı istatistiklerinden bahsedilmiştir. Ankette yöneltilen 19 adet Likert sorusu 3 boyuta indirgenerek hipotezler kurulmuş olup SPSS kullanılarak hipotez testleri yapılmıştır. Veri analizlerine göre cinsiyetin, erişilebilirlik boyutunda, medeni durumun sosyal ve ekonomik boyutta, gelir durumunun hizmet kalitesi ve sosyal ve ekonomik boyutlarda, eğitim durumunun, hizmet kalitesi boyutunda, kişinin kendi ülkesinden, yurt dışından sağlık hizmeti almak adına edindiği desteğin durumunun hizmet kalitesi ve erişilebilirlik boyutunda, destinasyonu olan Türkiye'yi bulma yolunun ise erişilebilirlik, sosyal ve ekonomik boyutlarda etkisi olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler; turizm, sağlık turizmi, sağlık turisti, destinasyon seçimi, karar verme Tourism has become widespread worldwide. Thus, a branch of science, it has begun to be examined in more depth. With the spread of tourism, tourism types have also become important issues. People don't just travel for entertainment purposes, they also travel for their health. It can be seen that the economic return of this health tourism movement is reputable. With the ease of travel, accessibility of advertisements and easier access to information, people can also examine health services outside their own countries. In addition, with the help of advice and similar tools, the services that countries have in the future can reach more people. The studies in the area of Turkey's health tourism have recently been increasing. Especially the Ministry of Health and the Ministry of Culture and Tourism are working intensively in the field of health tourism. In this study, first of all, the definitions of the concepts mentioned in health tourism studies are made. The importance of health tourism has been evaluated in respect of economic and socio-cultural terms. The state of health tourism in Turkey and in the world are mentioned.In addition, a literature review about the factors that affect the choice of destination are made, and psychological and social factors such as social and destination selection theories are mentioned. To determine the factors affecting the destination selection, a survey including 5-poing Likert scale was done and data was collected from 303 foreign patients. Descriptive statistics such as age, gender, marital status, income status were mentioned based on the data analysis made with SPSS. With the help of demographic characteristics, 19 Likert questions posed in the survey were reduced to 3 dimensions and hypotheses were established, afterwards hypothesis tests were performed using SPSS. According to the data analysis, age in terms of accessibility, marital status in terms of social and economic aspects, income in terms of service quality and social and economic dimensions, education level in terms of quality of service, the status of the support that the person obtains in order to get health care from abroad in terms of service quality and accessibility, and the road to find the destination of Turkey in terms of accessibility, social and economic dimensions were all shown to be effective.Keywords: tourism, health tourism, health tourist, destination selection, decision making
Collections