Türkiye`de yaşanan dijital dönüşümün radyoyayıncılığına etkisi: Değişen dinleyici profili
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kitle iletişim araçları gelişen ve dönüşen teknolojiyle birlikte yeni yayın alanlarıylakitlelere ulaşabilmektedir. En eski kitle iletişim araçlarından olan radyo günlük hayattakullanılan ve hayatı kolaylaştıran teknolojik aletlerin başında gelmektedir. 1990'lı yıllardahayata giren yeni medya kavramıyla birlikte birçok alanda yöndeşme gerçekleşmiş,analogtan dijitale dönüşüm hız kazanmıştır. En eski kitle iletişim araçlarından olduğukabul edilen radyo da bu değişim ve dönüşümden kendisine düşen payı almıştır.Radyonun, 21.yy'da dijitalleşmeyle birlikte sadece karasal yayından takipedilmesinin yanında farklı iletim araçlarıyla da kişilere ulaşır olmuştur. Dinleyici artıkyayını sadece radyo-teyp cihazından değil uydu kanalından, internette veya başkakanallardan da dinleyebilmektedir. Çalışma, radyonun tanımıyla birlikte Dünya'da veTürkiye'de radyo yayıncılığının teknik olarak sürecini, dijitalle birlikte yeni medyanınhayata getirdiği yeniliklerin radyo yayıncılığına etkilerini ve değişen dinleyici profilleriniinceleyecektir. Değişen dinleyici profillerini değerlendirmek amacıyla anket formatındasorular yöneltilmiştir. Sorulara verilen cevaplar neticesinde dijitalleşmenin getirmiş olduğudeğişimi dinleyici cevaplarında görmek mümkün olmuştur. Mass media mediums can reach the masses with new publishing areas with developingand transforming technology. Radio, one of the oldest mass media medium, is one of thetechnological tools used in daily life and facilitates life. With the new media concept that came tolife in 1990s, convergence took place in many areas and the conversion from analog to digitalaccelerated.Radio, which is accepted to be one of the oldest mass media medium, has taken its sharefrom this change and transformation. With the digitalization of the radio in the 21st century, it hasnot only been followed by terrestrial broadcasting, but it has also reached out to people throughdifferent transmission means. The listener can now listen to the broadcast not only from the radiotapedevice but also from the satellite channel, Internet or other channels. This study will examinedescription of the radio along with the technical process of radio broadcasting in the world andTurkey, also will examine the effects of new media broadcasting radio with digital exchange ofinnovations brought to life and changing audience profiles. In order to evaluate the changingaudience profiles, questions were asked in a questionnaire format. As a result of the answers givento the questions, it was possible to see the change brought about by digitalization in the listeneranswers.
Collections