Otel işletmelerinde sosyal güvenlik haklarının uygulanmadüzeyinin personeller tarafından değerlendirilmesineyönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Otel işletmeleri; kesintisiz hizmet veren, emek-yoğun sektörlerin başında gelen ve otomasyonsistemini uygulamanın pek mümkün olmadığı işletmelerdir. Sürekli değişen teknoloji, hizmet vesunuma anında ulaşılabilirlik ve artan müşteri beklentileri rekabet koşullarını her geçen günzorlaştırmaktadır. Bu nedenle, otel işletmelerinin artan müşteri beklentilerine cevap vermesi, değişen rekabet koşullarına uyum sağlaması ve doğru konumlanması açısından daha kaliteli, daha hızlı ve düşük maliyetli hizmet üretmeleri gerekmektedir. Bu üretimin ortaya çıkmasını sağlayacak en önemli unsurun personeller olduğu yadsınamaz bir gerçektir. O halde, otel işletmelerinde çalışan personellerin kanunla belirlenmiş sosyal güvenlik haklarından tam ve zamanında yararlanmaları başta olmak üzere, onların moral-motivasyonunu yükselterek iş verimini artıracak her türlü imkâna kavuşturulmaları işletmelerin başarısı ve devamlılığıyla birlikte üretilen hizmetin beklentileri karşılayacak düzeye ulaşması açısından son derece önemlidir. Her açıdan personel memnuniyetinin sağlanması ve haklarının tam olarak teslim edilmesi, müşteri memnuniyetini de beraberinde getirecektir.Bu çalışma, Gaziantep ilinde bulunan otel işletmelerinde çalışan iş görenlerin Sosyal GüvenlikHaklarının uygulanmasına yönelik bir araştırmadır. Araştırmada Gaziantep ilinde faaliyet göstermekteolan otel işletmelerinde çalışan personelin sosyal güvenlik haklarıyla ilgili görüşleri incelenmiştir. Araştırmadaki veriler anket tekniği ile toplanarak, Gaziantep'te otel işletmelerinde çalışan personellere uygulanmış ve bu görüşler doğrultusunda otel işletmelerinde çalışan personelinsosyal güvenlik haklarının durumu değerlendirilmiştir. Bununla beraber, otel işletmelerindeçalışan personelin sosyal güvenlik hakları ile ilgili görüşleri ile cinsiyet, eğitim durumu, yaş,kıdem ve otellerin yıldız durumu değişkeni açısından, istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olupolmadığına bakılmıştır. Yapılan analizler sonucunda göre Gaziantep ilinde faaliyet göstermekte olanyıldızlı otel işletmelerinde çalışan personelin sosyal güvenlik hakları çoğunlukla işveren tarafından korunduğu sonucuna varılmıştır. One of the leading labor intensive sectors is hotel enterprises that have non-stop service, andinfeasible to apply automation system. Ever-changing technology, immediate availability to serviceand supply and increasing customer expectations are getting more difficult to conditions ofcompetition day by day. Hence, hotel enterprises need to provide higher quality, faster and low costservice due to fulfill customer expectations, orient to changing conditions of competition and rightpositioning. It is undeniable truth that employees are the most important factor for providing thisproduction. So, it is extremely important to ensure that the social security rights of employees andto give all chances for better moral and motivation degree of them from the point of success andcontinuity of hotel enterprises and getting expected degree of the provided service. Obtainingemployees satisfaction in every respect and delivering to social security rights to them willbring together to customer satisfaction.This study is a research for application of social securit rights of employees who work in hotelenterprises in Gaziantep City. In this research, opinions about social security rights of employees who work in hotel enterprises in Gaziantep were examined. The data collected by the survey questionnaire and applied to employees who work in hotel enterprises in Gaziantep. Situation of social security rights of employees who work in hotel enterprises evaluated in accordance with these opinions. However, the hotel management 's views on the rights of employees to social security and in terms of the variables that are gender, level of education, age, seniority and star status of hotels, whether or not statistically significant differences were determined.
Collections