Eğitim yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitimde kullanılan teknolojilerin başında bilgisayarlar gelmektedir. 21. yüzyılda bilişim teknolojilerindeki baş döndürücü gelişim ve ilerleme bilgisayarların hayatımızın tüm alanlarında vazgeçilmez bir ihtiyaç halini almasını sağlamıştır. Bilgisayarların çok yönlü alt yapıları sayesinde hayatımızı kolaylaştırıcı özelliği yadsınamaz. Bilgisayarların sahip olduğu bu çok yönlü özellikler ve internetle birlikte bilgiye her yerden ulaşma imkânı bilgisayarları eğitim sisteminin de vazgeçilmezleri arasına sokmuştur. Yöneticiler iyi bir teknoloji bilgisiyle desteklenmiş ileri görüşlülükle ve öğrencilerin öğrenmelerine ve sınıfa yenilik getirmesi anlayışına ilişkin pedagojiyi anlamalıdırlar.. Önemli olan, yöneticinin bu teknolojileri kullanarak liderlik ettiği eğitim kurumunu en üst düzeyde etkin hale getirip getiremeyeceğidir. Bu nedenle okullar, okul yöneticileri, öğretmenler ve öğrenciler ağ toplumunun üyeleri olarak rollerini yeniden tanımlamak durumundadırlar. Konuya okul yöneticileri açısından bakıldığında, çok yakın bir gelecekte `Teknoloji Liderliği` okul yöneticilerinin en işlevsel rollerinden biri olacaktır. Bu nedenlerle, öğretmenlerinin algılarına göre ilköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerini belirlemek ve bu rollere ilişkin bir incelenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın birinci bölümünde eğitim teknolojileri, liderlik ve teknoloji entegrasyonu ile ilgili bilgiler verilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde iş doyumu ile ilgili yapılan yurt içi ve yurt dışı çalışmalara yer verilmiştir. Çalışmanın son bölümünde ise eğitim yöneticilerinin teknoloji liderliği konusu üzerine çıkarımlarda ve önerilerde bulunulmuştur.Yapılan alan taraması sonucunda toplumun teknolojik gelişmelere ve bilgi iletişim teknolojilerine ayak uydurması açısından okul yöneticilerinin teknolojik liderliğinin okul teknoloji çıktılarını etkileyen en önemli unsur olduğu, yöneticilerin liderlik özelliklerinin bir takım unsurlarının tam olarak oluşmadığı görülmektedir. Ayrıca, teknoloji çıktılarına ek olarak, teknoloji çıktılarını etkilediği düşünülen okul öğrencilerinin sosyo-ekonomik düzeyleri, okul teknoloji alt yapısı ve yöneticilere göre okul yöneticilerinin teknolojik liderlik özellikleri ile öğretmenlere göre okul yöneticilerinin teknolojik liderlik özellikleri incelenmiştir. cinsiyet dağılımı verileri incelendiğinde; katılımcıların %42'si kadın, %58 ise erkek olduğu; %69'u evli, %31 ise bekar ; 29 idareci 16-21 yıl, 26 tanesi 11-15 yıllık kıdeme sahip oldukları görülmektedir. Bu verilere göre 10 yıl üzeri kıdeme sahip olan öğretmenler toplamda %67 lik oranı temsil etmektedir. Computers in education is at the beginning of the technologies used. # 21 century information technologies in all areas of our lives dizzying development and advancement of computers has become an indispensable need to take. And thanks to the multi-faceted sub-feature of computers to facilitate our lives is undeniable. With this versatile features that have computers and internet computers to have access to information from anywhere in the educational system became one of the indispensable. Administrators can further supported by a good knowledge of technology innovation to bring class-mindedly, and on the understanding that students learn and understand pedagogy .. What is important is that the manager's leadership in using these technologies, the highest level of educational institution is unable to render it effective. For this reason, schools, school administrators, teachers, and students are required to redefine their roles as members of the network society. In terms of the issue of school administrators, the very near future `Technology Leadership` school administrators will be one of the most functional roles. For these reasons, according to the perceptions of primary school teachers and administrators to determine the roles of technology leadership roles in a studied.In the first part of the educational technology, leadership and technology integration are dealt with. In the second part of the study on job satisfaction are included to domestic and overseas studies. In the final part of the study on the subject of technology leadership training managers inferences and recommendations are made.As a result of the screening of the society with information and communication technologies to keep pace with technological developments and the technological leadership of the school in terms of school administrators is the most important factor affecting the outcomes of technology, there has not been exactly the elements of a set of leadership qualities. Moreover, in addition to technology outcomes, technology thought to influence outcomes of socio-economic levels of students in the school, school of technology infrastructure and management of technological leadership by school administrators and teachers of technological leadership qualities were examined by the school administrators. gender analysis of data from the participants, 42% female, 58% were male while, 69% were married, 31% single, 29 directors from 16 to 21 years, 26 of them are shown to have 11 to 15 years seniority. According to these data, a total of 10 years, 67% of teachers with higher seniority rate represents.
Collections