İl Eğitim Denetmenlerince getirilmiş olan disiplin tekliflerinin disiplin amirlerince uygulama durumu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin temel amacı İl Eğitim Denetmenleri tarafından getirilen disiplin cezası tekliflerinin disiplin amirlerlerince uygulanma durumunun, belirlenen değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırma evrenini, Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki resmi devlet okullarına bağlı ilkokul ve ortaöğretim okullarında görevli okul müdürleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini random yöntemi ile seçilen 160 ilkokul ve ortaöğretim kurumunda görev yapan okul müdürleri oluşturmaktadır. Elde edilen veriler 20 maddelik bir anketle toplanmıştır. Verilerin analizinde ki-kare testi ve yüzde frekans istatistiklerinden yaralanılmıştır. Bu araştırmada okul müdürlerinin, il eğitim denetmenleri tarafından getirilen disiplin tekliflerinde en fazla `kınama / tevbih` cezasını uygulamadıkları (%35,4), disiplin cezasını tebliğ etme ve uygulama görevi `ceza teklif edilmiş kişinin disiplin amirince` yapılmasının gerektiği (%50,4), il eğitim denetmenleri tarafından getirilen disiplin tekliflerinde alt ceza uygulaması yaparak takdir yetkisini `çoğu zaman` yaptıkları ( =3.63), personelin savunmasını aldıktan sonra savunmanız yeterli görülmüştür deyip cezayı `bazen` uygulamadıkları ( =2,83 ), disiplin cezalarının oluşturduğu korku yoluyla benzer fiillerinin işlenmesine engellediğine `katıldıkları` ( =3.46), disiplin cezalarında savunma almak ve uygulayıcı durumda olmak kendilerine karşı öğretmenlerin davranışlarını olumsuz etkilediğine `katıldıkları` ( =3,66) sonuçları ön plandadır. Madde bazında bakıldığında 2 maddede `katılmıyorum` 3 madde de `katılıyorum` 3 maddede `çoğu zaman` 2 maddede `her zaman` 4 maddede `bazen` ve `nadiren` 3 maddede `kararsızım` 1 maddede `hiçbir zaman` görüşü ağır basamaktadır. In research, imposing situation of disciplinary penalties by disiciplinary superiors which educational inspectors offered was analyzed from the point of determinated factors. Sample of the research comprises the directors work in primary and secondary state scholls in central districts of Diyarbakır. Exempli of the research comprieses randomly selected 160 school directors works in primary and secondary school . In the research data were collected by the way of questionairre with the 20 matters. In analyzing data it was benefitted from chi square test and percentage frequency statistics .In this research, result that school directors didn't impose the disciplinary penalties of ` reproach/censure` offered by the educational inspectors of province (%35,4), that assignment of notification and imposing of disciplinary penalties must be performed by the superior of those are offered disciplinary penalty (%50,4), that scholl directors use discretionary power by imposing sub -penalty ( =3.63) in disciplinary offers by educational inspectors because they find the defence of the staff sufficient ( =2,83), that school directors agreed that disciplinary penalties prevent the committing the similar acts through the fear ( =3.46), that school directors agreed that being in the position of taking the teachers' statement of defence and imposing the disciplinary penalties effected the attitudes of the teachers negatively towards to the school directors are in the foreground. When examining on the basis of matters :view of ` I dont agree` in second matter ` I agree` in the third matter , `mostly` in third matter, `Always ` in the second matter , `sometimes` and ` rarely`in the fourth matter `İndecisive` inthe first matter , `never` in the first matter overweigh
Collections