Osmanlının son döneminde eğitim yöneticileri tarafından hazırlanmış olan değer eğitimi konulu ders örnekleri ve analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim yönetici ve öğretmenlerine değerler eğitimi konusunda örnek teşkil etmesi amacıyla Dârülmuallimîn?de yani yüksek öğretmen okulunda görev yapmakta olan eğitimciler tarafından Şubat 1910 ? Mart 1926 tarihleri arasında 69 sayı olarak yayınlanan Tedrisat-ı İbtidaiyye dergisi taranarak o dönemin eğitim yöneticilerince hazırlanmış olan değer içerikli ders örnekleri araştırılmıştır.Tezin amacı, Osmanlı dönemi eğitim yöneticilerinin değer öğretimine ilişkin hazırlamış oldukları ders örneklerini günümüz Türkçesine dönüştürerek yeniden yorumlamak. Bu çalışma, literatür tarama yoluyla elde edilen bilgilerden oluşmaktadır. Dergideki Dârülmuallimîn yöneticileri tarafından hazırlanmış olan değer içerikli ders örnekleri taranmış ve bunlardan değer eğitimi içeren ders örnekleri seçilmiştir. Konumuzla ilgili seçilen 27 adet ders örneği günümüz Türkçesine çevrilmiştir. Yönetici ve öğretmenler için ders örneklerinin analizi yapılıp değerlendirilmesi gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda ortaya çıkan ders örneklerinde şu değerler işlenmiştir: Çalışmak, faydalı olmak, kardeşlik, izinsiz başkasının malına dokunmamak, insanın birbirine muhtaç olması, başkalarına yardım etmek, ? Ders örnekleri işlenirken genellikle soru cevap tekniği ve buluş yöntemi kullanılmıştır.Öğretmen resim, hikâye gibi farklı yollarla ders işlemiş. Öğrenci aktif olarak merkezde bulunup soru cevap tekniğiyle öğretmen hep yol gösterici konumundadır. Öğretmen dersi bizzat kendisi anlatarak veya mükâleme ederek öğrencilerin değerler üzerinde düşünmelerini, güzel davranışları örnek almalarını, olumsuz davranışlardan kaçınmalarını telkin edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Değer eğitimi, değer öğretimi, değer Value related lecture samples from 69 issues of ?Tedrisat-i İbtidaiyye? (Primary Education) journal prepared by trainers who work at Dârulmuallimîn(Grand Teacher School)for the purpose of guiding education managers and teachers about value education between February 1910 and March 1926 have been researched.Aim of the thesis is to translate to Modern Turkish and reinterpret the lecture samples related to value education prepared by education managers of Ottoman Era.This study based on information gathered through scanning literature.Value related lectures in journalprepared by Dârülmuallimîn managers have been scanned and value education related lecture samples selected among them. 27 selected lecture samples related to the thesis have been translated to Modern Turkish.Lecture samples have been analyzed and interpreted for teachers and education managers.As a result of study, following values taught in lecture samples: Studying, being useful, fellowship, not touching someone else?s property without permission, people?s dependency to each other, helping others ?Question and answer technique and finding methodhas been used in processing lecture samples. Teacher taught through different ways such as painting and story telling. Student was at the center and teacher was always a guide using question and answer method. Teacher suggested students to think on values, get inspired from good attitude, keep away from unfavourable behaviours either by directly explaining or as a conversation with them. Keywords: Value education, value teaching, value
Collections