Lise öğrencilerinin saldırganlık düzeyinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi(GAZİANTEP ÖRNEĞİ)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı lise öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Cinsiyet, yaş, kardeş sayısı, başarı durumu, devamsızlık durumu, işte çalışma, günlük internet kullanma süresi, günlük TV izleme süresi, sosyo ekonomik düzey, anne-babanın eğitim düzeyi, anne-babanın çalışma durumu, ailenin cezalandırma sıklığı, ailenin cezalandırma türü ve aile yaklaşımları gibi değişkenler ile öğrencilerin saldırganlık düzeylerine göre değişip değişmediğini incelemek amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır.Araştırma grubunun evrenini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Gaziantep İli Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi liseler, örneklemini Gaziantep İli Şehitkâmil ilçesi Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı genel liselerin 10. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırmanın veri toplama aşamasında Can?ın (2002) Türkçeye uyarladığı Saldırganlık Ölçeği kullanılacaktır. Bağımsız değişkene ait veriler araştırmacı tarafından hazırlanmış olan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Araştırma sonucunda 10.sınıf öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin cinsiyet, yaş, başarı durumu, devamsızlık durumu, günlük internet kullanma süresi, anne-babanın eğitim düzeyi, annenin çalışma durumu, ailenin cezalandırma sıklığı, ailenin cezalandırma türü ve aile yaklaşımları arasında anlamlı olarak farklılaşırken; kardeş sayısı, işte çalışma, günlük TV izleme süresi, sosyo-ekonomik düzey, anne-baba durumu ve ailenin ikamet yeri arasında anlamlı ilişkiye rastlanmamıştır.Anahtar Kelimeler: Saldırganlık, saldırganlık düzeyi, lise öğrencisi. The aim of this study differ from each other according to various variables of high school students to examine the levels of aggression. Gender, age, number of siblings, the success status, absence status, working, daily internet usage duration, daily TV viewing time, socio-economic status, parents' educational level, employment status of parents, family, the frequency of punishment, punishment, and type of family variables such as the family approaches the students according to their level of aggression is a descriptive study conducted to examine changed.The population of the study, in the 2012-2013 academic high schools in the city of Gaziantep Directorate of National Education on the official sample of the town of Gaziantep Province Şehitkamil 10 public high schools under the Directorate of National Education is the students.Can is the data collection phase of the study (2002) Aggression Questionnaire developed will be used. The data argument will be used Personal Information Form which was prepared by the researcher.As a result of the aggression levels of Grade 10 students in the research of gender, age, academic standing, absence status, time of day to use the internet, the level of education of the parents, the mother's employment status, family, the frequency of punishment, punishment, family type and family of approaches differed significantly, the number of siblings , working, daily TV viewing time, socio-economic status, family status and place of residence of the parents significant relationship was found.Keywords: Aggression, the level of aggression, high school student.
Collections