Ortaokul müdürlerinin toplumsal liderlik yeterliliklerinin belirlenmesi (Başakşehir ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde örgütlerdeki değişimle birlikte okul müdürlerinin geleneksel rollerinin dışında okul çevresiyle ilgili toplumsal rolleri de yerine getirmeleri gerekmektedir. Bu da okul yöneticilerinde toplumsal liderlik özelliklerinin bulunması gerektiğini ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışmada Başakşehir ilçesindeki ortaokul müdürlerinin toplumsal liderlik özellikleri araştırılmıştır. Bu amaçla Başakşehir ilçesindeki okullarda görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenlere anket uygulanarak anket sonuçları SPSS 20 programına girilerek değerlendirilmiştir. Anket sonucunda okul yöneticilerinin toplumsal liderlik yeterlilikleri ile ilgili şu sonuçlara ulaşılmıştır. Hem öğretmenlere hem de müdürlere göre cinsiyete, eğitim durumuna, mesleki kıdeme, öğretmenlikteki ve müdürlükteki kıdeme, medeni duruma ve yaşa bağlı olarak ortaokul müdürlerinin toplumsal liderlik yeterlilikleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Öğretmenlere göre görev aldığı okullardaki öğrenci sayısına bağlı olarak ortaokul müdürlerinin toplumsal liderlik yeterlilikleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. Ancak müdürlere göre görev aldığı okullardaki öğrenci sayısına bağlı olarak ortaokul müdürlerinin toplumsal liderlik yeterlilikleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Today, in consequence of some changes in the organizations, principals must fulfill their social responsibilities concerning the school environment as well as their usual responsibilities. This fact clearly suggests that they have to own social leadership features. The social leadership features of the teachers who work in Başakşehir district have been analyzed in this study. In this respect, the questionnaries have been aimed at the principals and teachers who have been working at the schools in Başakşehir district and the results of these questionnaries have been evaluated through SPSS 20 programme. The outcomes concerning the principals? competence of social leadership as a result of the questionnaire are concluded as: There is not a statiscally significant difference between the primary school principals? competence of social leadership in terms of both the teacher?s and the principals? gender, educational status, occupational precedence, order of precedence, marital status and age. But a significant difference has been observed statistically between the primary school principals? competence of social leadership in terms of the numbers of the students at the schools which the teachers have been working at. On the other hand, no significant difference has been observed statistically between the primary school principals? competence of social leadership in terms of the numbers of the students at the schools which the principals have been working at.
Collections