İlkokullarda görev yapmakta olan okul yöneticilerinin öğretmenlik mesleğine geri dönüşleri ile ilgili kaygı durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilkokullarda görev yapan yöneticilerin, öğretmenlik mesleğine geri dönüşlerinde karşılaştıkları kaygı durumlarını belirlemek ve çözüm önerileri üretmek amacıyla ilkokullarda görev yapan yöneticilerle yapılmıştır. Araştırmada ilkokullarda görev yapan yöneticilerin öğretmenlik mesleğine geri dönüşleri ile ilgili, mesleğe geri dönme veya dönmemelerine ilişkin literatür taraması yapılmıştır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmış olup, uygulanan anket, Diyarbakır ili merkezindeki dört ilçedeki (Bağlar, Kayapınar, Sur ve Yenişehir ) ilkokullarda dönüşüm kapsamına giren ortaokullar ve dönüşüm kapsamına girmeyen ilköğretim okullarında görev yapan 195 yöneticiye uygulanmıştır.Araştırmada kullanılan anket iki bölümden oluşmakta olup; birinci bölümde yöneticilerin kişisel bilgilerini içeren 8 soru bulunmakta , ikinci bölümde ise yöneticilerin öğretmenlik mesleğine geri dönüşte karşılaşacağı kaygı durumları ile ilgili 41 soru bulunmaktadır.İlkokullarda görev yapan yöneticilerin, mesleğe geri dönüşleri ile ilgili görüşleri cinsiyet, yaş, branş, görev unvanı, mesleki kıdem, yöneticilikteki kıdem, okuldaki öğretmen sayısı ve görev yeri değişkenlerine göre karşılaştırılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiki çözümlemelerinde p<0,05 düzeyinde anlamlı bulunan sonuçlar tablolarla gösterilmiş ve değerlendirilmiştir. Anlamlı bir faklılık göstermeyen gruplara araştırmada yer verilmemiştir.Okuldaki verimliliği etkileyen ve okulun hedeflerinin başarıya ulaşmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri okul yönetimidir. Böyle olunca okul yönetiminde görev alan okul yöneticilerinin başarısı ve başarısızlığı çok büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada ilkokullarda görev yapan okul yöneticilerinin öğretmenlik mesleğine geri dönüşleri ile ilgili kaygı durumları çeşitli değişkenler açısından belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonuçları, okul yöneticilerinin cinsiyet, yaş, branş, görevi, mesleki kıdemi, yöneticilik kıdemi okuldaki öğretmen sayısı, görev yeri ve kaygı durumları bakımından anlamlı farklılıklar olduğu, okul yöneticilerinin öğretmenlik mesleğine geri dönüşünde maddi sıkıntılar, mesleki yetersizlik, sosyal statü, çevre, baskı grupları, iletişim gibi faktörlerinde etki ettiği ortaya çıkmıştır. This research, applied to primary school administrators, was carried out in order to find out the anxiety of primary school administrators which occurs when they return to teaching job and the research tries to find solutions to this condition. The literature survey about administrators' return to the teaching job was done. Information survey method was practiced in this research. The questionnaire was used in four districts ( Bağlar, Kayapınar, Sur, Yenişehir) in Diyarbakır. The questionnaire was applied to 195 administrators who work in primary schools which are within the scope of conversion to secondary school or not. The questionnaire used in the research is made up of two parts. The first part involves 8 questions including personal knowledge about administrators on the other hand second part involves 41 questions about the anxiety administrators would face when they return to teaching job.The opinions of administrators about returning to teaching job are classified according to gender, age, branch, title, year of experience, experience in administration, number of teachers in the schools and place of the schools. Results which are at the level of p<0,05and considered coherent are only shown and evaluated in the data acquired from statistical analyses. Incoherent groups were not taken into consideration. One of the most important parts, affecting the efficiency in the school and leading to achievement, is school administration. Therefore the success or failure of administrators is of great importance. In this research primary school administrators' anxiety of returning to teaching job was intended to be determined in the view of various parameters. The research was applied to 195 school administrators. The research found out that the level of anxiety changed according to gender, age, branch, title, year of experience, experience in administration, number of teachers in the schools and place of the schools. The research also found out that factors like monetary problems, professional incompetence, social status, neighborhood, peer pressure and communication affected the reason for returning to teaching job.
Collections