Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin sosyal etkinlik algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okuldaki sosyal etkinlikler, öğrencilerin; sanatsal, sportif ve kültürel olarak kendilerini ifade etmelerini, bu alanlarda var olan yeteneklerinin ortaya çıkmasını ve geliştirmesini sağlayan, öğrencilere okul ortamında kendini gerçekleştirme imkânı veren, kişilik geliştirme ve karakter oluşumuna katkı sağlayan serbest zaman etkinlikleri olarak tanımlanabilir.Serbest zaman etkinlikleri, eğitim ve bireyin sosyalleşmesi açısından son derece önemlidir. Bu etkinlikler okullardaki eğitimin de vazgeçilmez bir parçasıdır.Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin, sosyal etkinliklere olan bakış açılarını ve serbest zamanlardaki öğrenci etkinliklerine yönelik tutum ve davranışlarını ölçmektir.Çalışmanın evrenini Gaziantep/Şahinbey merkez ilçesinde bulunan Mesleki eğitim ve Anadolu türünde 31 ortaöğretim kurumunda çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem tabakalı seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Örneklem grubu, 6 meslek lisesi(110 öğretmen) ve 6 Anadolu türündeki liseden(104 öğretmen) oluşmaktadır(Toplam 214 öğretmen).Araştırmada Belgin Arslan?ın ?Ailenin Sosyo-Demografik Özelliklerinin Çocuğun Okuldaki Sosyal Etkinliklere Katılımına Etkisi (Türkiye ve Hollanda'daki ilköğretim 5. sınıf öğrencileri üzerinde karşılaştırmalı bir çalışma)? adlı yüksek lisans tezinde kullandığı Türk öğretmenlere uygulanan sosyal etkinlik tutumları anketinden faydalanılmıştır. Elde edilen verilere göre Meslek Lisesi ve Anadolu Lisesi öğretmenleri tutum ve davranışlar yönüyle karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir.Sonuç olarak; Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim öğretim faaliyetleri ve öğrenci yeteneklerinin geliştirilmesi açısından çok önemli olan sosyal etkinliklere, eğitim programlarında yeterince yer vermemektedir. Sosyal etkinliklerin planlandığı zamanlarda öğretmen, zaman ve materyal eksiklikleri nedeniyle etkinlikler yeterince etkin uygulanamamaktadır. Öğretmenlerde planlı ve verimli bir etkinlik anlayışı gelişmemiştir. Öğretmenler ve öğrenciler bu etkinlikleri yeterince önemli görmemektedir. Öğretmenler etkinliklerin etkili uygulanması açısından herhangi bir eğitim almamışlardır. Bu yüzden sosyal etkinliklerin öğrenci kişilik hizmetlerine yapması beklenen katkı gerçekleşmemektedir. Sosyal etkinliklerin; hem öğretmenlerin hem de Bakanlığın önemle üzerinde durması gereken bir konu olduğu değerlendirilmektedir. Anahtar Kelimeler: Ders Dışı Etkinlikler, Sosyal Etkinlikler, Öğrenci Kulüpleri, Serbest Zaman Etkinlikleri (Rekreasyon). Social activities (extra-curricular activities) at school can be defined as students? expressing themselves artistically, sportively and culturally, for the allowing emergence and development of their capabilities in these areas, giving students the opportunity to self-realization in the school enviroment, which contribute to personality development and character formation, free time activities.Free time activities are extremely important for training and socialization of the individual. These activities are also an integral part of school education.The purpose of this research is to measure the attitudes, behaviors and perspectives of the teachers working in high schools under the Ministry of National Education, to the of social activities and free times the of student activities. Population of this research is teachers who works in the Anatolian and vocational type (total 31) high schools in city center of the Gaziantep/Sahinbey. The sample is determined by stratified random sampling method. The sample group is consist by six vocational high schools (a hundred ten teachers) and six Anatolian type high schools(a hundred four teachers) (approximative two hundred fourteen teachers).In this research, Belgin Arslan?s questionnaire was used ?The effect of family?s socio-demographic characters on the child?s participatıon in the social activities at school (A Comparative study on 5th grade of primary school students in Turkey and in Holland)?- (Questionnaire Which Was Applied for Turkish teachers). Test the reliability and validity of the questionnaire were made.According to the data obtained from the Anatolian High School and Vocational High School teachers, attitudes and behaviors were evaluated by comparing.As a result: Ministry of National Education Is not enough place the important social activities improving the ability of students and training activities. The teachers cannot applicate the activities sufficiently effective due to lack of time and material. The teachers have no understanding of a planned and productive activity. Teachers and students think that these activities are not Important enough them. Teachers has been trained in terms of the activities. That?s why contribution waiting fort the student personality service in social activities has not been come true.It is thougt that social activities are the most important subject which both Ministry and teachers must think on.Key Words: Extracurricular Activities, Social Activities, Student Clubs, Recreation
Collections