Bir eğitim yöneticisi olan Selim Sırrı Tarcan`ın `İbtidâi Mualimlerine Öğütlerim` adlı eseri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmamda 1874 ? 1957 yılları arasında yaşamış olan, Türkiye?nin yetiştirmiş olduğu çok önemli Eğitimcilerden ve Eğitim Yöneticilerinden birisi olan Selim Sırrı TARCAN?ın hayatı, eğitim anlayışı ve eserleri tanıtılmaya çalışılmıştır. Ayrıca günümüz eğitimcileri ve eğitim yöneticileri için de çok önemli olarak gördüğümüz tavsiyelerini, hatıralarını ve anılarını konu alan ?İbtidâi Muallimlerine Öğütlerim? adlı eserini günümüz Türkçesine çevirerek eğitim yöneticilerinin ve eğitimcilerinin istifadesine sunulmaya çalışılmıştır. Bu kitap Eğitimciler ve Eğitim Yöneticileri için bir rehber ve bir pedagoji kitabıdır.Çevirisini yaptığım bu eserde, bugün okullarımızda karşılaştığımız birçok sıkıntının onlarca yıl önceden de yaşanmış olduğunu ve bu sıkıntıların nasıl çözüme kavuşturulabileceği ile ilgili çözüm önerilerini göreceksiniz. Ayrıca okullarımızda neden matematik dersini, coğrafya dersini, tarih dersini sevdiremiyoruz, öğretemiyoruz? Okullarımızda her gün artarak devam eden disiplin olaylarını nasıl çözebiliriz? İşte bu soruların cevapları ile beraber mesleğini çok seven, kendisini sürekli olarak geliştirmeye gayret eden, öğrencilerinin arasında huzuru ve mutluluğu yakalayabilen, öğrencilerine bir anne ve baba şefkati ile yaklaşabilen, başarılı çalışmaları ile meslektaşlarının gıda gibi ihtiyaç duyduğu ideal bir öğretmenin nasıl olması gerektiğini de bu eserin içerisinde bulabileceksiniz.Mayıs 2013Veli KORKMAZ In this study, we have tried to demonstrate the life, teaching philosophy and works of Selim Sırrı TARCAN, who lived between the years 1874 and 1957 and who is one of the most important pedagogues and educational administrators that Turkey has ever had. Besides, for pedagogues and educational administrators, we have translated his work ?İptidai Muallimlerine Öğütlerim (Advice to Primary School Teachers)? where he wrote his advice, memories and anecdotes that we think very important to today?s pedagogues and educational administrators. This book can be considered as a guide and pedagogical book for pedagogues and educational administrators.In this book I have translated, you are going to realize that many of the problems we are facing in our schools today also existed decades ago and you are going to see some suggestions as solutions.Furthermore, why haven?t been able to have our students love and learn Geography, History or Math? What can we do to stop disciplinary action in our schools? You are going to find answers to these questions. We have also provided you with a guide for an ideal teacher who adores his job, who is open to continuous professional development, who can be happy and can find peace among his students, who can treat his students with the love of a father and mother and who is needed by his colleagues for his successful work and effort. May 2013Veli KORKMAZ
Collections