Okul Aile Birliğinin yönetsel işlevlerine ilişkin Anadolu ve Genel Lise yönetici, OAB başkanı ve öğretmen görüşleri(Islahiye örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Anadolu ve Genel Liselerde okul aile birliğinin yönetsel işlevlerinin ne derce gerçekleştirildiğinin değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma betimsel bir niteliktedir. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılında, Gaziantep ili İslahiye ilçesindeki Anadolu ve Genel Liselerde görev yapan okul müdürü, müdür yardımcısı, OAB başkanı ve öğretmenlerin tümü oluşturmuştur.Veri toplama aracı olarak, OAB Yönetmeliğinin 6. maddesinden 47 anket sorusu hazırlanmıştır. Aracın kapsam geçerliği için uzman görüşüne başvurulmuştur. Yapı geçerliği ve güvenirliği ise veriler üzerinden gerçekleştirilmiştir. Beşli Likert tipi derecelendirme kullanılan anket, toplam 121 kişiye uygulanmıştır. Deneklere uygulanan anketlerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Anketten elde edilen verilere faktör analizi uygulanmış ve tanımlayıcı istatistiklerden sayı (frekans), yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma gibi istatistik teknikleri kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre okul müdürü, müdür yardımcısı, OAB başkanı ve öğretmen gruplarınca yönetsel işlevlere yönelik faaliyetler orta düzeyde yeterli bulunmuştur. Okul aile birliklerinin yönetsel işlevlerini yerine getirmelerine yönelik okul müdürü, okul müdür yardımcısı, okul aile birliği başkanı ve öğretmenlerin görüşleri arasında; amaç, koruma, iletişim boyutlarına ve ölçeğin bütününe ilişkin görüş farklılıkları saptanmıştır. Buna karşın destek, işbirliği ve ödül-teşvik boyutlarında önemli bir görüş farklılığı saptanmamıştır. Okul aile birliğinin; amaç, destek, koruma, iletişim, işbirliği ve ödül-teşvik boyutları ile ilgili eksiklikler katılımcı görüşlerine dayalı olarak ortaya konmuş ve okul ile aile arasında etkin bir ilişki sağlanabilmesi için gerekli önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Okul-Aile Birliği, Okul-Aile İşbirliği, Yönetsel İşlev, İletişim. This research was designed to evaluate Administrative Functions of the the Parents-school partnership in Anatolian high schools and Public high schools. This is a descriptive study. The participants of the study are all school principals, vice principals, PSP presidents and all the teachers working in Anatolian and Public high schools in Gaziantep Islahiye in the academic year 2012-2013.As a means of data collection,47 questions are prepared according to 6th regulation of Parent-School Partnership. Experts were consulted for the validity of the scope. The validity and reliability of the scope was carried out by means of data. The questionnaire used a Likert-type rating, a total of 121 subjects were applied. SPSS statistical software was used to analyze the data obtained from surveys. Factor analysis and descriptive statistics were applied to the data obtained from the survey ,number (frequency), percentage, arithmetic medial and standard deviation were used as statistical techniques. According to research findings, the school principals, vice principals, PSP presidents and teachers found managerial functions adequate in medium level.There were different opinions among school principals, vice principals,PSP presidents and the teachers about administrative functions of the PSP regarding the objective, protection, communication dimensions and on the whole scale. However,There wasn't significant difference of opinion about support, cooperation,encourage and reward .Deficiencies were identified related to school-family collaboration and communication, these deficiencies have been revealed on the basis of the views of participants and in order to ensure effective relationship between the school and the family necessary suggestions have been made.Keywords: Parent- School Partnership, Parent-school cooperation,Executive Function, Communications.
Collections