Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliliklerine ilişkin okul yöneticilerinin görüşlerinin değerlendirilmesi (Diyarbakır ili Ergani ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Diyarbakır?ın Ergani ilçesinde çalışan sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliliklerini okul yöneticilerinin görüşlerine göre belirlemektir. Araştırma; giriş ve problem durumu, yöntem, bulgular ve yorumlar olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Ayrıca, bulgulara ve yorumlara dayalı olarak sonuç ve öneriler kısmı yer almaktadır.Tarama modelinde yapılan araştırma, 2012-2013 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Diyarbakır?ın Ergani İlçesindeki 28 devlet ortaokulunda görev yapan 69 okul yöneticisi üzerinden gerçekleştirilmiştir. Uygulanan ölçeklerin; ancak 52?si geçerli sayılmıştır. Araştırma, kendini örnekleyen evren üzerinden gerçekleştirilmiş, ayrıca örneklem alma yoluna gidilmemiştir.Çalışmanın amacına ilişkin veriler, Baloğlu (1998) tarafından geliştirilen, Ağaoğlu (2004) tarafından uyarlanan, 2 alt boyut ve 64 maddeden oluşan `Sınıf Yönetimi Becerisini Değerlendirme Ölçeği` ile toplanmıştır. Araştırmada verilerin çözümlenmesi aşamasında, araştırmanın amaçları doğrultusunda, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve ikiden çok küme karşılaştırmalarında tek yönlü varyans analizi istatistik tekniklerinden yararlanılmıştır. Okul Yöneticilerinin görüşlerine göre, sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf yönetimi yeterliliklerine ilişkin düzeyleri ?katılıyorum? seviyesinde bulunmuştur. Diğer kişisel özellik değişkenlerinde herhangi bir anlamlı farklılık bulunmamıştır.Araştırma bulgularının sonuçlarına göre, sosyal bilgiler öğretmenlerinin etkinlik yönetimine ilişkin yeterlilik düzeyleri en düşük düzeyde gözlemlenmiştir. Bundan dolayı bu eksikliğin giderilmesine yönelik olarak etkinlik yönetimi konusunda sosyal bilgiler öğretmenlerinin alanın uzmanları tarafından daha fazla bilinçlendirilmesi gerektiği önerilir. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler Öğretmeni, Sınıf Yönetimi, Yeterlilik. The aim of the study is to determine according to the views of the school principals, the proficiency level in classroom management of the social studies teachers in Ergani district of Diyarbakır. The research consisted of three components; introduction and problem situation, methods, findings and comments. Additionally, the conclusion and suggestions section was involved which based on to the findings and comments. A total of 69 goverment school principals in 28 goverment middle schools in Ergani district of Diyarbakır took part in the study, which made of survey method, in the Spring Term of 2012-2013 Academic Year; however available data was gotten from 52 of implemented questionnairies. The research carried out on the exemplifying itself universe, besides sampling method was not taken.The data concerning the aim of studing was gathered from `Classroom Management Skills Evaluation Scale?, 2 sub-dimension and 64 section developed by Baloğlu (1998) and adapted by Ağaoğlu (2004).At the process of data analysis, based on research purpose, percentage, arithmetic mean, standard deviation and one way analysis of variance (to compare more than two groups) statistical techniques were used.According to the views of the principals, related to the proficiency level in classroom management of the social studies teachers were found out in ? I agree? level. Furthermore In the other personal characteristics variables, any significant differencies were not found out.According to the results of research findings, concerning the proficiency level on activity management of the social studies teachers were observed the lowest level. On account of this, with relation to this removal of defection, on activity management, social studing teachers are suggested to need being raised awareness by expert. Key Words: Social Studies Teacher, Classroom Management, Proficiency.
Collections