İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgüt sağlığına ilişkin algılarının değerlendirilmesi (İstanbul ili Ümraniye ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; İstanbul ili Ümraniye ilçesindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgüt sağlığına ilişkin görüşlerini belirlemek ve karşılaştırmaktır. İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin okul örgütlerinin sağlıklı işlemesi ve öğretmenlerin örgüt sağlığına ilişkin görüşleri bu araştırmanın konusunu oluşturmuştur.Araştırmanın evrenini, 2012?2013 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Ümraniye ilçesi sınırları içerisinde toplam 48 ilköğretim okulunda görev yapan 2500 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemine, İstanbul ili Ümraniye ilçe merkezindeki 13 ilköğretim okullarında görev yapan toplam 401 öğretmen alınmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenler rehber öğretmen, sınıf öğretmeni, branş öğretmenleri, okul öncesi öğretmeni ve özel eğitim öğretmeni branşlarında görev yapmaktadırlar.Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Örgüt sağlığı anketi kullanılmıştır. Kişisel bilgi formunda öğretmenlerin cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, öğretmen olarak görev yaptığı hizmet yılı, okuldaki hizmet yılı ve branş bilgileri sorulmaktadır. Örgüt Sağlığı anketi 48 madde ve 10 alt boyuttan oluşan 5?li Likert tipi derecelendirmeye göre puanlanan öğretmenlerin örgüt sağlığına ilişkin görüşlerini ölçmeyi amaçlayan bir ölçektir (Karakuş, 2008).Araştırmadan elde edilen verilerin istatiksel analizleri için SPSS 15 (Statistical Package For Social Science,15) paket programı kullanılmıştır.Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve ?t? testi kullanılmıştır. Hata payı üst sınırı .05 olarak kabul edilmiştir.Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgulara göre, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler, örgüt sağlığıyla ilgili çok katılıyorum düzeyinde olumlu bir düşünceye sahip oldukları bulunmuştur. Örgüt sağlığı konusunda edindikleri en yüksek algı kaynak kullanımı, en düşük algı ise özerklik boyutunda ortaya çıkmakla birlikte, örgüt sağlığının diğer boyutlarında çok katılıyorum düzeyinde bir algıya sahip oldukları bulunmuştur. The aim of this study is, determining and comparing the opinions of classteachers who are working at primary schools in Ümraniye, İstanbul. The subject of this study is teachers opinions about organizational healt and processing the school organizations health, who are working in primary school.The universe of this study are, 2500 class, counsellor, preschool, private ducation, and branch teachers who work at 48 primary schools in vuho work in of Ümraniye, İstanbul in Ümraniye 2012-2013 counsellor preschool, private education 401class, counsellor, preschool, private education and branch teachers participated to the study vuhowork in13 primary schools in Ümraniye.Five Likert Scale, seven individual variables, 48 articles, 10 dimention guestionaire are used as a data collection resource in research. The poll consists of two units. Personal data is avvailable in the first unit, and the opinions of teachers about the accuracy of the organizations take place in the second uni a Teachers vievs on organization health in primary schools in Karakuş, Elazığ 2008. The SPSS (Statistical package For Social Science, 15) packet program was used for the statistical analyses of the dat which result from the study. Frequency, rating, arithmetical average, Standard deviations, ?t? test are used in the study for the analitics of the data, and the cap of faults is accepted as 0,05. It?s understood from the research results that, teachers who work at primary schools have positive opinions about the accuracy of organizations. The dominant opinion is that the accuracy of organizations are focussed on the organizational purposes of the school, in accordance with their opinion it?s understood that the other dimensions of the accuracy of organizations remain on a low level.
Collections