Ortaokul öğretmenlerinin empatik eğilim düzeyinin belirlenmesi (Başakşehir ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretmenlik mesleği diğer bazı mesleklerle kıyaslandığında, daha fazla empatik duygunun yer aldığı bir meslek grubu olarak görülmektedir. Çünkü öğretmenlerin en önemli rollerinden birisi belki de en önemlisi, öğrencilerle ilgilenerek, empatik ilişkiler kurma temeline dayanan, onların bireysel dünyalarına girerek pozitif ve güvenli bir sınıf ortamı sağlamaktır. Empetik becerileri gelişmiş ortaokul öğretmenleri öğrencilerle daha iyi iletişim kurarak onların derslere olan ilgisini artırabilir.Bu araştırma ortaokul öğretmenlerinin empatik eğilim düzeylerini araştırmak için yapılmıştır. Bu amaçla İstanbul ili Başakşehir ilçesindeki iki ortaokulda görev yapan öğretmenlere anket uygulanarak SPSS 20 programına girilerek değerlendirilmiştir. mesleki kıdemleri 1-9 yıl arasında olan öğretmenlerin, 10 yıl ve üzerinde mesleki kıdemi bulunan öğretmenlerden daha yüksek empati eğilimine sahip olduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Ortaokul, öğretmen, empati, beceri, düzey. Teaching is considered as an profession that requires to have more empathy than other professions because teachers are expected to care their students by providing an empathetic relationship with them through understanding their way of thinking and perceiving. Such teachers who have the ability to create strong relationships with students can increase the students? interest during the classes. This research has been done to investigate empathetic level of secondary school teachers in two schools of Başakşehir County of İstanbul. The results show that teachers who work as a teacher more than ten years have less empathetic tendency compared to the ones who work between one and nine years.Keywords: Secondary school teacher, empathy tendency, empathetic ability.
Collections