Hükümlü ve tutukluların meslek edindirme faaliyetlerinin iş yaşamlarına etkisi:Maltepe Ceza İnfaz Kurumları Kampüsünde örnek çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ceza infaz kurumlarında bulunan ve denetimli serbestlikten faydalanan hükümlü ve tutukluların meslek edindirme faaliyetlerine ilişkin tutumlarını belirlemeyi ve katılımcıların demografik ve cezaevine ilişkin tanımlayıcı özelliklerine göre, meslek edindirme faaliyetlerine ilişkin tutumlarını incelemeyi amaçlamıştır.Amaç doğrultusunda hazırlanan anket formları; ceza infaz kurumlarında bulunan 266 hükümlü ve tutuklu ile denetimli serbestlikten faydalanan 196 hükümlü ve tutuklu olmak üzere toplam 462 kişiye uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 21.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde yüzde, frekans, ortalama, standart sapma istatistiklerinin yanında, t testi, tek yönlü anova ve Tukey testlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda cezaevinde bulunan hükümlü ve tutuklular, denetimli serbestlikten faydalananların meslek edindirme faaliyetlerine ilişkin ne olumlu ne olumsuz, orta düzeyde tutum geliştirdikleri belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca, katılımcıların bazı demografik ve cezaevine ilişkin tanımlayıcı özelliklerine göre, meslek edindirme faaliyetlerine ilişkin tutumlarında farklılaşmaların olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Cezaevi, Hükümlü, Tutuklu, Eğitim, Meslek Edindirme This study aims to decide to examine the attitudes of convicts and prisoners, who take advantage of supervised independence, on vocational training activities due to their demographic and descriptive specialities. For this purpose, prepared survey forms were applied on 462 persons including 266 prisoners and convicts, 196 prisoners who take advantage of supervised independence. Data of surveys were analysed on computer with SPSS 21.0 statistic program. T Test, One Direction Anova Test and Tukey Test were used for the evaluation with percentage, average and standard deviation. At the end of investigation, it was decided that convicts, prisoners and prisoners, who take advantage of supervised independence has developed no positive and no negative attitudes; it was decided that they developed mid-level attitude. Beside, it was determined that due to some demographic and some descriptive specialities of prisons, convicts, prisoners and prisoners, who take advantage of supervised independence have attitude differentiation on vocational training activities. Keywords: Convict, education, prison, prisoner, vocational training
Collections