Milli eğitim okullarında , eğitimcilerin demografik özelliklerine göre iş doyum düzeylerinin belirlenmesi: Bir alan çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul personelinin işlerinden aldıkları iş doyum düzeylerinin ne kadarının okul müdürlerinin yönetim biçimlerinden olduğunun gösterilmesidir.Bu araştırmada, iş doyumu için otuz sekiz soru içeren Minnesota iş doyum ölçeği okul personeline uygulanmıştır. Anket sonuçları nicel veriler halinde ayrı ayrı toplanmış, analiz edilmiş ve elde edilen bilgiler bir araya getirilmiştir.Araştırma İstanbul ili Bahçelievler ilçesinde faaliyet gösteren 22 kamu ve 4 özel okulda gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma 3 müdür, 19 müdür yardımcısı, 385 öğretmen, 7 memur, 6 okul görevlisi olmak üzere 420 katılımcı üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonrasında elde edilen sonuçlara göre, iş doyumu algısında çalışılan kuruma göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gözlenmiştir. Cinsiyet, Yaş, çalışma süresi (toplam iş hayatında), çalışma süresi (bulunduğu kurumda), eğitim durumu, medeni durum ve unvan değişkenlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür.Bu bulgular ışığında özel ve kamu okullarında çalışan okul personelinin iş doyumu algılarına dair öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul personeli, iş doyumu, Minnesota iş doyumu ölçeği, okul personeli The purpose of this study was to determine how much the school principals ' management type saffect the level of job satisfaction of school staff. Minnesota Satisfaction Questionnaire, including 38 questions, was applied to schools staff. Survey results were collected and analyzed as quantitative data.This present study was conducted 22 publicand 3 private schools in Bahcelievler, Istanbul. The data was collected from a total of 420 participant imcluding 3 schoo principles, 19 assiatant principles, 385 teachers, 7 officers, and 6 seravnts (school housekeepers).There sults show that a statistically significant difference was found between level of working institution. However, there is nostatistically significance found forage, job satisfaction, gender ,total experience ,experience in the curren tinstitution(status), education level (educational status), marital status, and jobtitles (status). These results providere commendations for school staff job satisfaction in private and publicschools.Key Words: School Staff, job satisfaction, Minnesota satisfactin question naire, Publicand Priavate Schools.
Collections