İl eğitim denetmenlerinin mesleki yardım ve rehberlik görevlerini gerçekleştirme düzeylerinin öğretmen algılarına göre değerlendirilmesi (Diyarbakır örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, il eğitim denetmenlerinin mesleki yardım ve rehberlik rollerini gerçekleştirme düzeyine ilişkin, ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerini saptamaktır. Araştırmanın evrenini, 2012-2013 eğitim öğretim yılında, Diyarbakır il merkezinde bulunan 110 resmi ilköğretim kurumunda görevli 5849 öğretmen, örneklemini ise 40 okulda görevli bulunan 398 öğretmen oluşturmaktadır. Bu araştırmada, Korkmaz (2007) tarafından geliştirilen ve 21 maddeden oluşan ölçme aracı kullanılmıştır. Ölçme aracının birinci bölümünde kişisel bilgilere ilişkin sorular, ikinci bölümde ise denetim sürecine ilişkin sorular yer almaktadır. Anket formlarının uygulanmasından elde edilen ve kodlanarak bilgisayara yüklenen verilerin analizinde SPSS for Windows istatistik programı kullanılmıştır. Verilerin analiz ve yorumunda yüzde, frekans, aritmetik ortalama, t testi, standart sapma, tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır.Araştırma sonucunda ulaşılan önemli bulgular şunlardır:1. İl eğitim denetmenlerinin öğretmenlere yönelik `mesleki yardım ve rehberlik` rollerini `oldukça` düzeyinde gerçekleştirdikleri saptanmıştır. 2. İl eğitim denetmenlerinin, öğretmenlere yönelik `mesleki yardım ve rehberlik` rollerini gerçekleştirme düzeyine ilişkin, öğretmenlerin algılarında cinsiyet, hizmet süresi ve öğrenim durumu değişkenleri açısından anlamlı bir fark saptanmamıştır. 3. İl eğitim denetmenlerinin, öğretmenlere yönelik `mesleki yardım ve rehberlik` rollerini gerçekleştirme düzeyine ilişkin, öğretmenlerin branşları açısından görüşleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin branş öğretmenlerine göre daha yüksek ortalamaya sahip olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Teftiş, Rehberlik, Eğitim Denetmeni The purpose of this research, performing the roles of professional help and guidance from the provincial educational examiners regarding the level of understanding of the views of teachers who served the primary institutions.The research universe, 2012-2013 academic year, located in the Centre of Diyarbakir, the provincial official in charge of the sample of 110 teachers, primary institution is in charge of the school still 40 5849 in 398 teacher.In this study, Korkmaz (2007) by measuring tool developed and used, consisting of 21 items. Measuring tool is the second chapter of the first part of the personal information questions, questions on the audit process. The application of survey forms, the resulting encoded data analysis and SPSS for Windows statistical program installed on the computer. Data analysis and interpretation, frequency, arithmetic mean, standard deviation, t-test, one-way variance analysis. Is the significance level 0.05.As a result of the important findings of the research are as follows:1- The provincial educational examiners for teachers `quite` professional help and guidance on the roles they perform has been identified at the level of.2- Provincial training examiners, teachers, performing the roles of `professional help and guidance` for the level of teachers perceptions of gender, in terms of duration and service learning-state variables are significant differences.3- Provincial training examiners, teachers, performing the roles of `professional help and guidance` for level, a significant difference was found between the opinions of teachers in terms of branches. Higher than average, the teachers of the class teachers had.Keywords: Inspection, Guidance, Training Supervisor
Collections