Tutundurma faaliyetleri açısından sponsorluğun federasyonların mali gelişimine etkisi ve Basketbol Federasyonu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojinin gelişimi ve buna bağlı olarak dünya genelinde kitlelerin arz ve taleplerindeki yükseliş kurumlar arası rekabetin hızla artışına sebep olmuştur. Kurumların ayakta kalma çabaları, rakiplerine karşı avantaj sağlamaları ve hedef kitlelere ulaşabilmeleri amacıyla tutundurma faaliyetleri ön plana çıkmıştır. Bu amaçları gerçekleştirecek, kitlelerin isteklerine cevap verecek klasik pazarlama araçları arasından fark yaratarak ön plana çıkan bir pazarlama aracı dikkati çekiyor. Bu etkin pazarlama aracının adı Sponsorluk. Sponsorluk, kurum ve kuruluşların mali gelişimine katkı sağladığı gibi federasyonlarında ilgisini çeken en önemli mali kanallardan birisi haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, tutundurma faaliyeti olarak sponsorluğun federasyonların mali gelişimi üzerindeki etkisinin basketbol federasyonu üzerinden araştırılmasıdır. Alan yazın incelendiğinde basketbol federasyonuna ilişkin herhangi bir çalışma örneği bulunamamıştır. Bu çalışmanın amaçlarından biri de alan yazındaki bir boşluğu doldurmak ve ilerdeki çalışmalara bir yardımcı kaynak niteliği taşımasıdır.Çalışmanın yazım bölümünü tutundurma faaliyeti olarak sponsorluk ve sponsorluğun Federasyonların mali gelişimi üzerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma örneklemi olarak; Basketbol Federasyonu ele alınmış ve Basketbol Federasyonundan belirli yıllar arasında elde edilen veriler analiz edilmiş ve sponsorluğun mali gelişimleri üzerinden bulgulara ulaşılmıştır.Bulgular kısmında sponsorluğun; Basketbol federasyonunun mali gelişimi üzerindeki etkisi yıllara göre incelendiğinde olumlu yönde etkilerinin olduğu ve sponsorluk uygulamalarının tutundurma aracı olarak kullanılmasında artış gözlemlenmiştir. Sponsorluk uygulamalarının bugün ve gelecekte rakipler arasında ön plana çıkabilmek, marka farkındalığı ve takip eden süreçte marka bilinirliği yaratma veya marka bilinirliğini artırmak, rakiplere göre farklılaşmak, hedef kitleyle duygusal bir bağ oluşturmak, gittikçe zorlaşan marka sadakatini oluşturmak ve en doğru bütçeyle hedef kitlelere ulaşmada önemli bir yere sahip olduğu ve giderek artacağı belirlenmiştir. The advancements in technology and the related increase of mass supply and demand around the world caused a rapid increase in business to business competition. In order for businesses to stay afloat, have a more advantageous position over their competitors and reach the target audience, promotional activities have come into prominence.In order to achive these aims and cater to the needs of the public, a marketing tool stands out with its difference from classical marketing tools. The name of this marketing tool is sponsorship. As well as contributing to the financial development of institutions and organizations, sponsorship has become an eminent financial tool for federations. The aim of this research is to study the effect of sponsorship on the financial development of federations in the case of basketball federation. No study on basketball federation has been found in the literature. One of the targets of this study is to make up for this deficiency and stand as a source for further studies.In this study, sponsorhip as a promotional activity and the effect of sponsorship on the financial development of federations are researched. As the research sample, basketball federation has been studied and the data of the basketball federation over certain years has been analyzed and findings on the financial development of sponsorship has been made.In the findings section, it is found out that sponsorship has positive effects on the financial development of basketball federation and there is an increase on the use of sponsorship as a promotional activity.It is discovered that sponsorship activities have an important place and an ever-increasing role in standing out among rivals, creating and increasing brand recognition, differentiating from competitors, creating an emotional bond with the target audience, creating brand loyalty which is increasingly difficult, and reaching the target audience with the most correct budget.
Collections