Kadınların e-ticaret sistemlerini kullanma eğilimleri ve Gaziantep ilinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojik gelişmeler ve tüketicilerin beklentileri alışveriş kavramına bazı yenilikler getirmiştir. Bu yeniliklerin başında e-ticaret kavramı yer almaktadır. İnternet ve bilgisayar kullanımının yaygınlaşması, e-ticaret kavramının oluşmasına meydan hazırlamıştır. Geniş ürün yelpazesi ve fiyat aralığına sahip olan e-ticaret sistemleri alışverişi kolaylaştırmış, tüketim kültürünü geniş coğrafyalara ulaştırarak sınırları ortadan kaldırmıştır. Tüketiciler, üreticiler ve devlet arasında iletişimi kolaylaştıran, zaman ve alan tasarrufu sağlayan elektronik bir ağ oluşmuştur. Kadınların toplumsal statülerindeki artış, tüketimi yönetme kabiliyetlerini ortaya çıkmıştır. Kadınların elde ettikleri maddi ve manevi kaynaklar, gen haritasında var olan alışveriş dürtüsünü harekete geçirmiştir. Günümüzde kadın tüketici pazarına yönelmenin daha karlı olacağını düşünen firmalar, çalışmalarını e-ticaret kanalıyla güçlendirmeye başlamışlardır. Bu çalışma, kadın tüketicilerin e-ticaret sistemlerini kullanma eğilimlerinin araştırılıp incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Yapılan çalışmada anket tekniği kullanılarak, Gaziantep ili merkezinde yaşayan 400 bayan tüketiciye sorular sorulmuştur. Araştırmaya katılan kadın tüketicilere bazı demografik sorulara ek olarak interneti ve e-ticareti ne sıklıkla kullandıkları, e-ticareti tercih etme sebepleri gibi sorular yöneltilmiştir.Anahtar Kelimeler: İnternet, e-ticaret, tüketim kültürü, kadın tüketiciler, kadının toplumsal konumu The technological developments and the consumer expectations brought some innovations to the shopping concept. First of these is the concept of e-commerce. The spread usage of the internet and computer had definitely an important role in the emerging of the e-commerce concept. The e-commerce systems with broader product lines and price brackets facilitated the shopping and overcame the physical borders of the consumption culture over the wider geographies. Hence an electronic network was installed - allowing easy communication between the consumer, manufacturer and states and proved to be time and space saving. The evolving of the social statues of the women resulted in the ability of managing the consumption trends. The material and moral resources gained by the women triggered the shopping drive already existent on the genetic map. Today companies are looking forward to the female consumer market and strengthen their operations through e-commerce channels. This study was carried out with the purpose to search and analyze the usage trends of e-commerce systems of the women consumers. The study employed the questionnaire technique including 400 female consumers living in the center of Gaziantep province. The participants were asked their frequencies of usage of internet and e-commerce, the reasons of preference of the e-commerce as well as some demographic questions.Key Words: Internet, e-commerce, consumption culture, female consumers, the place of the women in the society
Collections