Erasmus programının kültürel zeka üzerinde etkisinde demografik özelliklerin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı; Erasmus programına giden ve gitmeyen üniversite öğrencilerinin kültürel zekâ seviyelerinin demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Bu çalışmanın, oldukça yeni bir kavram olan kültürel zekâ konusunda yapılan çalışmaları genişleterek, hem ilgili yazına katkı sağlayacağı, hem de kültürel zekânın önemi, geliştirilmesi ve ölçümü konusunda bazı öneriler getirerek uygulamaya katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Gaziantep ilindeki Lisans öğrencilerine 310 adet anket uygulanmış ve elde edilen bulgular analiz edilerek yorumlanmıştır.Yapılan analizler sonucunda, Erasmus'a giden öğrenciler ile gitmeyen öğrenciler arasında kültürel zekâ seviyesi açısından farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Bu bağlamda, Erasmusa giden öğrencilerin kültürel zekâ düzeylerinin gitmeyen öğrencilere göre daha fazla olduğu görülmüştür.Çalışma sonucunda, uygulanan Erasmus programlarının belirlenen amaçlar dışında kişilerin kültürel zekâ düzeylerini artırmak gibi olumlu sonuçları olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Dünya insanı yetiştirmeyi hedefleyen üniversitelerin daha fazla öğrenciyi yurt dışına göndererek farklı kültürlerle tanışmasının sağlanması önerilmiştir. Ayrıca araştırmacıların bu konu üzerine daha fazla eğilerek farklı örneklemlerde benzer araştırmalar yapmaları tavsiye edilmiştir. The purpose of the research; to show whether the cultural intelligence levels of university students who participated in the Erasmus program differ from those who did not participate according to their demographic characteristics. It is thought that this study will contribute to the application by expanding the work on cultural intelligence which is a quite new concept and contributing to the related writing as well as bringing some suggestions about the development, development and measurement of cultural intelligence. 310 questionnaires were applied to undergraduate students in Gaziantep and the findings were analyzed and interpreted.As a result of the analyses, a positive relationship was determined between the students who participated in the Erasmus program and those who did not. In this context, it is seen that cultural intelligence of students who participated in the Erasmus program is higher than those who do not go to cultural intelligence levels. As a result of the study, it was seen that, in addition to its determined purposes, the Erasmus programs had positive results such as increasing the cultural intelligence levels of the persons. It has been suggested that universities aiming to educate people around the world should send more students abroad to discover different cultures. It has also been suggested that researchers should lean more on this subject and conduct similar researches with different samples.
Collections