Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmaz, Yakup
dc.contributor.authorKoca, Vehbi Can
dc.date.accessioned2020-12-06T17:14:06Z
dc.date.available2020-12-06T17:14:06Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/107453
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı; son yıllarda büyük bir atılım içerisinde olan konutsektöründe sosyal sorumluluk kavramını ve kurumsal sosyal sorumluluğun tüketicitemelli marka imajına etkilerini incelemektir. Bu amaç çerçevesinde TMMOB İnşaatMühendisleri Odasına üye, inşaat firmalarından konut alımı gerçekleştirmiş bireylerarasından rastgele örneklem metodu ile seçilen toplam 249 kişi çalışmaya dahil edilmiştir.Araştırmanın veri toplama aşamasında kullanılan envanterler Tüketici Temelli MarkaÖlçeği, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ölçeği ve araştırmacı tarafından üretilmiş olankişisel bilgi formudur. Araştırma çerçevesinde derlenen datalar SPSS 23.00 programıaracılığı ile analize tabi tutulmuştur.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre kurumsal sosyal sorumluluk politikalarıile tüketici temelli marka değeri algısı arasında ilişki bulunmaktadır. Bu bulgulara göretüketici temelli marka değeri ile ekonomik, etik ve gönüllü sorumluluklar arasında aynıyönlü; yasal sorumluluklar ile zıt yönlü ilişkiler vardır.Anahtar Kelimeler: Konut sektörü, kurumsal sosyal sorumluluk, tüketici temelli markadeğeri.
dc.description.abstractThe main objective of this study; The concept of social responsibility in thehousing sector is a major breakthrough in recent years, corporate social responsibilityproject is to examine the effects of consumer-based brand image. For this purpose themembers of the Chamber of Civil Engineers, a total of 249 people selected by randomsampling method among individuals who have made a purchase of residentialconstruction companies were included in the study. inventory used in the data collectionphase of the survey Consumer Based Brand Scale, Corporate Social Responsibility is apersonal information form that is produced by the scale and researchers. The datacompiled in the research framework has been subjected to analysis by SPSS program23:00.According to findings of study there are relationships between corporate socialresponsibility policy and consumer perception of brand value. According to these findingswith the consumer based brand equity, economic, ethical, and volunteer responsibilitiesin the same way; There are legal responsibilities for relations with the opposite direction.Keywords: The housing sector, corporate social responsibility, consumer-based brandequity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKonut sektöründe kurumsal sosyal sorumluluğun tüketici temelli marka algısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of corporate social responsibility on the consumer based brand perception in housing sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmHousing sector
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand value
dc.identifier.yokid10127854
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458799
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess