Eğitim harcamaları ve ekonomik büyüme ilişkileri: Türkiye ve G8 ülkeleri üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim, tecrübesiz ve beceriden yoksun olan insanı, hem geleneksel ekonomi hem demodern ekonomi için gerekli olan becerilerle donatarak daha üretken bir beşeri sermayeyedönüştürmektedir. Bu nedenle eğitim, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin ekonomikbüyümelerinin gerçekleşmesini ve bu büyümenin sürekliliğini sağlayan önemli birdeğişkendir.Bu nedenle, gelişmiş ve gelişmekte olan birçok ülke eğitim yatırımlarına milligelirinin büyük bir kısmını kaynak ayırmaktadır. Bu amaçla eğitim ve ekonomik büyümearasındaki ilişki dünyanın gelişmiş sekiz ülkesi ve Türkiye üzerine incelenmeye çalışılmıştır.Bu doğrultuda, eğitimin ekonomiye etkisini belirleyebilmek için OECD veri ve raporlarıtablolaştırılarak yorumlanmıştır. Türkiye'nin GSYH'den eğitim için ayırdığı pay G8 ülkeleri verileriylekarşılaştırıldığında, Türkiye'nin eğitim harcamalarının G8 ülke ortalamalarını yakalayamadığıbelirlenmiştir. Değerlendirilen yıllarda ülke ekonomisinde yaşanan yüksek büyüme oranlarısonucunda artan GSYH içerisinden eğitime ayrılan pay miktar olarak artsa da oransal olarakhala düşük düzeydedir. Çalışmada ayrıca Türkiye ekonomisi için sürdürülebilir büyümeninsağlanması ve küresel rekabet gücünün arttırılması hususunda eğitim harcamalarının önemivurgulamaktadır. Education transforms human beings who are inexperienced and lacking skills into amore productive human capital by equipping them with the skills necessary for both thetraditional economy and the modern economy. For this reason, education is an importantvariable that ensures the economic growth of developed and developing countries and thesustainability of this growth.Therefore, many developed and developing countries allocate a large part of theirnational income to their educational investments. For this purpose, the relationship betweeneducation and economic growth has been tried to be studied on the most developed eightcountries of the world and on Turkey. In this context, OECD data and reports have beentabulated and interpreted in order to determine the effect of education on the economy.When Turkey's share of GDP for education is compared with that of G8 countries, ithas been determined that Turkey's education expenditures have not been able to reach theaverage of G8 countries. Although the share allocated for education among GDP whichincreases as a result of the high growth rates experienced in the country's economy in theyears to be evaluated, it is still low in terms of its ratio. The study also emphasizes theimportance of spending on education to ensure sustainable growth for the Turkish economyand to increase global competitiveness.
Collections